דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הביטחון האמיתי מגיע מהאור

הביטחון האמיתי מגיע מהאור

בעל הסולם, ספר "אור הבהיר": "בטחון: הוא האמונה בעצמו. ופירושו הפסיכולוגי הוא, הרגש היכולת לסבול, כי אין לך דבר העומד בפני הרצון חוץ מהתשת כח או חוסר הסבלנות להתיגע, וע"כ הגבור שמרגיש בעצמו כח סבלנות עד מאד ואינו שב מפני כל, הוא מאמין בעצמו והוא בוטח בכחו, והחלש הוא מי שמרגיש בעצמו שאין לו כח הסבלנות, וכשחברו יסוב לו יסורין לא יוכל לסבול וע"כ נכנע אליו תיכף מתחילה".

שאלה: מה זה "האמונה בעצמו"? זה נשמע אגואיסטי…

תשובתי: הטקסט נכתב בצורה כזאת שהוא יכול להתפרש בצורות שונות למטה, בעולם שלנו, ולמעלה, בעולם הרוחני. בעולם שלנו אתה מוכן לסבול אם אתה מאמין בצדקתך, אם אתה מכוון למטרה, אם אתה באמת צריך משהו, אם אתה אוהב את האנשים שלמענם אתה מתייגע: הילדים, המשפחה והקרובים. מהצד השני, בעולם הרוחני הכול מתבצע על ידי כוח האור שמשפיע עליך.

זה לא סוד שהגבורה בעולם שלנו היא כוח אגואיסטי. אנחנו זקוקים לקנאה, רצון עז, שאפתנות ותמריצים אחרים, על מנת "להדליק" את עצמנו ולרכוש את היכולת לסבול. חוץ מזה, אנחנו מקבלים את כוח הסבל מהטבע. ישנם אנשים שמלידה טבועה בהם היכולת לעמוד בסבל רב.

אך כשהאדם יוצא לעולם הרוחני ומתחיל לעבוד בכוונה על מנת להשפיע, זה מפסיק לשחק תפקיד כלשהו. כבר אין חזקים וחלשים, כולם נמצאים באותה הדרגה, והטבע הגשמי שלהם אינו עוזר להם. בעולם הרוחני האדם צריך את כוח האור שמתלבש עליו.

ברור שגם כאן כל אחד שונה מהאחרים, אך הוא שונה בייעודו הרוחני, שתלוי בשורש נשמתו. ואילו בשאר הדברים, כולם מרגישים חולשה וחוסר כוח. ככל שהאדם מתקדם יותר, כך הוא מרגיש חלש יותר, תלוי יותר באור המחזיר למוטב. בהתחלה כולנו גיבורים, כולנו "גברים אמיתיים". אחר כך אנחנו מתחילים להיחלש, עד שמתברר שלא נותר לנו מאומה. כך אנחנו עוברים את ה"שבירה", מכירים בחולשתנו, והודות לכך אנחנו מבינים שאין כל צורך להיות מוכשרים למשהו, מלבד החיפוש אחר כוחות הסבלנות.

עליי למצוא את כוח האמונה, ואז יהיה לי את כוח הסבל, כוח ההשפעה, שפועל מעל הדעת. אני מוכן שתהיה בתוכי ריקנות, גם אם אין לי בשביל מה לעבוד, גם אם אין לי בכלל כוח, מפני שהאגו שלי אינו דוחף אותי קדימה ואינו נותן לי כוח. אך אם אקבל את כוח ההשפעה מהאור המחזיר למוטב, אהיה מסוגל לממש אותו. בזה תלויה דרגת הביטחון שלי.

בעולם הגשמי, דרגת הביטחון נמדדת לפי: כמה נמצא בתוך כלי הקבלה שלי. ואילו ברוחניות, להיפך, דרגת הביטחון נמדדת לפי כמה נמצא בתוך הכלים המשפיעים שלי. יחד עם זאת, לאף אחד אין "פרוטקציה", ואף אחד אינו עולה מעל האחרים בכוח. בחשבון הסגולי, כל אחד יורד עד האפס, כל אחד מרגיש ריקנות מלאה וחוסר כוחות מלא, ואז הוא מתחיל להצטייד בכוח ההשפעה שמגיע מלמעלה. אך רק בתנאי שהוא דבוק לעליון. הרצון לקבל תמיד צריך להיות מבוטל בפני העליון, על מנת שהרצון המשפיע ייתן לאדם את כוח הסבלנות והביטחון.

מתוך שיעור בנושא הרגשת הביטחון, 03.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הביטחון מתגלה באיחוד
ביטחון רוחני זה ביטחון בהשפעה
חולשה אינה פגם

One comment

  1. שולמית אילת

    בס"ד לכ" כולנו,ולך מורי ורבי המאיר אותנו,

    כלי מחובר להשפעה שלך עלינו מעיר אותי להיות שם ולהזדהות עם התבונה האלוקית היוצאת מפיך.העצמאות והעוצמה האלוקית המלאה אהבה ,משתוקקת לחבר את כולם לאותה הבנה,לאותה הארה,כמה אמת בדבריך כך אני מרגישה ,כמה רוגע וביטחון זה משרא על הנשמה הצמאה להגיע לתיקונה.אם נתמיד להוקיר ולהגיד תודה לך מורי ורבי ולכל החברים העוסקים במלאכה,עבודת הבורא המופלאה….עכשיו אני רגועה שומרת על החום בליבי,הולכת להכין סעודה,בשר ודגים,חמין ומטעמים,לכבוד שבת המלכה,ולכבוד כולנו יחד איתי.שבת שלום ומבורך.שולמית אילת ,קבוצת-אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest