דף הבית / כלכלה / כסף / הבטחות של המהפכה הדיגיטלית שלא קוימו

הבטחות של המהפכה הדיגיטלית שלא קוימו

דעה (ב. בונר, נשיא Agora Inc): מתחילת שנות האלפיים כתבו הרבה על הכלכלה החדשה ועל סטארט אפ (Startup) למיניהם. אז לאן הביאה אותנו המהפכה הדיגיטלית?

בפני האנשים נפרס מידע מכל הזמנים ומכל העולם, גישה למידע ולשיתוף פעולה עם בני אדם בכל העולם. אבל האינטרנט, בסופו של דבר, לא הביא לצמיחה ולרווחה כלכלית. ב- 20 השנים האחרונות ההכנסות גדלו רק ב- 10% אצל העשירים ביותר. הרווח של האחרים אפילו ירד. למה האינטרנט לא עשה אותנו יותר עשירים?

The Finicjial Times: אנשים בכל העולם מעבירים 300 מיליון דקות ביום רק במשחק ה- Angry Birds. מיליוני דקות מתבזבזות על צפייה בווידאו עם גורי חתולים וכלבלבים. אנשים מעבירים  700 מיליארד דקות בחודש ב- Facebook. המשתמש הממוצע "יושב" ב -Facebook  כ- 15.5 שעות בחודש.

אפילו אם לא נבזבז זמן באינטרנט, הוא כמעט ולא מגדיל את התמ"ג. אתם יכולים לעשות את כל הקניות  ברשת, מבחר יותר רחב במחירים יותר נמוכים, אתם תחסכו זמן וכוח, במקום יציאה מהבית אתם תוכלו לראות מבחר של שעשועים בתוך הבית.

בתעשייה, האינטרנט הוא אמצעי להפחתת עלויות ולשיפור היעילות התפעולית. אך הוא אינו מסוגל לייצר תנאים לצמיחה של התמ"ג – האינטרנט משפיע על איכות החיים, ולא על הרמה שלהם.

הערה: שום טריקים לא יעלו יותר את רמת החיים, כי זה נוגד את המגמה של התפתחות החברה, היא חייבת להתאים את עצמה לטבע, להיות מחוברת אינטגרלית, עם צריכה מינימלית ופיתוח מקסימלי של יחסים הדדיים. כל מה שנגד הכיוון הזה של ההתפתחות, נידון לכישלון.

 ידיעות קודמות בנושא:
כלכלת העולם נמצאת על סף העידן הישן
מאיץ ההתפתחות
הרשת שתפסה אחד מכל 12 אנשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest