דף הבית / המשבר ופתרונו / הבחירה הפכה את האדם לצרכן פסימי וחסר מנוחה

הבחירה הפכה את האדם לצרכן פסימי וחסר מנוחה

דעה(ר. סלקל, סוציולוג, מחוקק): הצורך התמידי לבחור כל הזמן, הביא את האדם למצב של חרדה וחוסר סיפוק תמידי. מבחר גדול גורם לתחושת חרדה. כאשר יש לנו אידיאולוגיה של בחירה בכל תחום בחיים, אז כשאתה מאבד מקום עבודה, אתה מאשים את עצמך ולא את הארגון שפיטר אותך.

כמו כן, אתה מתבייש בעוני. אנחנו מפחדים שאנשים יצחקו מהבחירה שלנו, אנחנו מכירים בצורך של דעת הקהל ביחס כלפינו. אנחנו אף פעם לא עושים את הבחירה רק לעצמנו, בנפרד מהחברה. אנחנו בוחרים את מה שהאנשים האחרים בוחרים. לפיכך, הבחירה היא קטגוריה חברתית, ודווקא התכונה הזאת מובילה לתחושת חרדה.

הסיבה האחרת, זה הניסיון לעשות את הבחירה הנכונה, וכתוצאה מכך אנשים מחליפים את נותני השירות של הפלאפון או את השותפים, וכל הזמן נשארים לא מרוצים.

הסיבה השלישית היא, שהבחירה בהכרח כרוכה באובדן, באפשרות ללכת בדרך שונה, מה שמביא היום לאי נוחות רבה. האובדן העיקרי, שבו אין לנו בחירה, זה המוות. אבל אפילו במקרה הזה אנחנו מנסים לתכנן אותו, לדחות, לשלוט בו.

האידיאולוגיה של העולם המודרני נבנתה על כך, שכל אחד יכול להצליח בכול. הרעיון של אדם מוצלח שהשיג הכול בזכות היגיעה שלו, היה המרכזי בתוך האידיאולוגיה הזאת. כל אחד יכול להצליח, זה ה"אני מאמין" שבולט בתוך החברה. בעבר, האנשים רצו להתפרסם במשהו: בגילוי של משהו, באיזה כישרון מיוחד. עכשיו כולם רוצים להתפרסם בשביל התהילה. לא בזכות משהו, אלא ככה סתם.

למה אין שינויים סוציאליים? פחד משינויים, פחד מאובדן.

התכונות המגדירות הקובעות הן ביקורת עצמית, תחושת אשם מכישלון עצמי, חרדה לנוכח הבחירה, האידיאולוגיה של הבחירה היא לא אופטימית ולכן מונעת שינויים חברתיים. הפחד משינויים קשור לפחד מאובדן. כשאין לך הרבה, אז אתה מפחד לאבד אפילו את זה, ותעדיף לא לעורר שינויים חברתיים, אנשים הופכים להיות פסימיים, ביקורתיים כלפי עצמם במקום להתארגן ולהסתכל בצורה קריטית על החברה המודרנית שבה אנחנו חיים.

הערה: למעשה, לאדם אין בחירה, מכיוון שהחברה נשלטת על ידי תכנית הטבע, והאדם לגמרי נשלט על ידי החברה, הסביבה. הבחירה היא רק בסביבה, ואז הוא, בעל כורחו, יהיה מושפע מהסביבה הזאת. אבל אם אדם בוחר בסביבה טובה, שמותאמת לכוח העליון (בורא), אז בזה הוא מספק לעצמו התקדמות מהירה וקלה למטרת הבריאה, ובזה מונע בעיות שונות.

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד החלה תרבות הצריכה?
הקללה החומרית של האנושות
מעידן של צריכה לעידן של מודעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest