דף הבית / אקטואליה / הבורא מתגלה באנטישמים 

הבורא מתגלה באנטישמים 

שאלה: לאחרונה אנו עדים להתגברות מקרי השנאה בעולם כלפי מדינת ישראל וקריאות להשמדת העם היהודי, והתגובה האינסטינקטיבית של רוב הישראלים והיהודים היא לשנוא חזרה. אנחנו בטבעיות מאשימים את האנטישמים, משמיצים את כל מי שמפגין כלפינו יחס של שנאה, אבל ממך אנחנו לומדים שאנחנו לא צריכים לשנוא את השונאים, אלא עלינו לדעת לעבוד נכון עם כוח השנאה שמופנה כלפינו. מצד אחד לשמור על שנאה עניינית, ומצד שני להפוך את היחס השלילי לחיובי. מהי שנאה עניינית?

תשובתי: שנאה עניינית, זה שקודם כל אנחנו מעמידים את עצמנו בצורה נכונה כלפי מקור השנאה שהוא הכוח העליון, הבורא, אין עוד מלבדו. לכן אני לא מסתכל על כל הארגונים השונים שקמים ומתרבים מיום ליום, ואלו ששתקו בעבר והיום פותחים את הפה בגלל עלייתו של ביידן לשלטון ועוד סיבות דומות, זה לא חשוב לי, הכול נועד כדי לטשטש לי את הראייה ולבלבל את המחשבה.

הכול נובע מהכוח העליון, מהבורא, ממנו מגיעים כל השינויים ואין עוד מלבדו, ורק כלפיו אנחנו יכולים לפעול. וכנראה שאנחנו, היהודים, עם ישראל, פועלים לא נכון. כנראה, כמו שחכמת הקבלה מלמדת אותנו, אנחנו מאחרים עם התיקון שלנו, ולכן אנחנו לא מסוגלים לאזן את הכוח הרע עם כוח הטוב. כוח הפירוד שמתגלה, כוח הרע שמתגלה יום יום, צריך להיות בהתחברות, באיזון עם כוח הטוב שעלינו להעלות כנגדו ולהגיע לפחות לאיזון, אם לא לתוצאה חיובית לכוח הטוב.

אם נשים על המאזניים את הכוחות האלו, אנחנו נמצאים תמיד בהפסד. ולכן לא פלא שמיום ליום קמים ארגונים כאלה ומדברים עלינו בצורה רעה. בינתיים הם רק מדברים, זו רק התחלת ההתפתחות השלילית והיא תביא תוצאות יותר ויותר גרועות ומדאיגות. ונצטרך ממש לחשוב טוב טוב איך אנחנו, דווקא אנחנו, מייצבים את הכוחות במאבק, לא פחות ולא יותר, מול הבורא. לא אכפת לי מכל מיני חוגים נאציים באירופה ובאמריקה, ובכלל מאנטישמים חדשים וישנים, אלא אכפת לי איך לסדר את עצמי מול הבורא, מול הכוח העליון, איך אני ממש מאזן את הרע עם טוב וכך מתקדם למצב השלם, שכלול גם מרע וגם מטוב. הרע מצטרף לטוב.

 

מתוך ישיבת כתבים, 7.2.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest