דף הבית / אהבה / הבורא מעניק הלוואה רק למי שיש ערֵבים

הבורא מעניק הלוואה רק למי שיש ערֵבים

בעל הסולם, מאמר "השלום": "מי שמאמין שאין העולם הזה בבחי' חנות פתוחה על הפקר בלי בעל בית, אלא שיש כאן בעה"ב חנוני עומד בחנותו ותובע מכל לוקח שיתן לו את המחיר הרצוי בשביל הסחורה שלוקח מהחנות. והנה אדם כזה נבחן, אשר הוא "רוצה ללות" כלומר עוד בטרם שהוא פושט את ידו לקחת משהו מעוה"ז שהוא החנות הרי הוא נוטל זה מבחינת הלואה על מנת לשלם מחירו הקצוב."

שאלה: מה זה הלוואה?

תשובתי: הלוואה זה מכלול של כוחות, מחשבות ופעולות, שמסודרים בצורה נכונה כדי להשפיע. זאת "הזמנה אישית", זה בדיוק מה שאתה מסוגל לעשות במצבך. מספקים לך את כל מה שדרוש, "עסקת חבילה שלמה".

אבל הצרה היא, שאתה כבר יצאת מהמצב הזה, אתה כבר רוצה "לנצל", לגנוב חלק מהסכום הזה. כך זה קורה בדרך כלל. ארגון כלשהו דורש תקציב למטרות נעלות, ואחר כך במקום זה "עושים עסקים בצד".

אני לא מאשים אף אחד, עלינו רק להסיק מכך מסקנה. כך האדם בנוי, זהו הטבע שלנו, וזה קורה בכל מקום בעולם, בכל מדינה. קורה אפילו שנואם להוט בטוח באמת ובתמים שהוא טיפל נכון באמצעים העומדים לרשותו, אבל אחר כך מגיע רצון שונה, ויחד איתו גם שימוש שונה. זה טבעי שאדם מקבל מיליונים ואז רצונותיו מתלהטים.

באופן כללי, גניבה ושחיתות הם דברים לגיטימיים, הם היו תמיד. אבל לפני כן, המנהיגים לא היו צריכים לתת דין וחשבון לאף אחד ועשו מה שעולה ברצונם, והיום הכול מתחיל לצוף על פני השטח. אף על פי שאנחנו עדיין לא מבינים היכן נמצא התיקון.

הבעיה היא רק מחסור בסביבה שתתמוך ותחזיק אותך במצב הנכון. אם הסביבה הייתה מספיק חזקה, אתה היית מנצל נכון את ההלוואה בתגובה לבקשה שאושרה. אתה לא אשם, אתה פשוט מנותק מהסביבה הנכונה, והיא היחידה שיכולה לשמור בך את הגישה הנכונה.

לכן, קודם כל, צריך לבנות סביבה נכונה. בלעדיה אין שום סיכוי. גם אם האדם הגיש בקשה אמיתית מנומקת וקיבל אמצעים בצדק. חולפות מספר שנים ומגלים שיש לו חשבונות בחו"ל או השקעת נדל"ן סודית ועוד משהו… ואנחנו בעצמנו אשמים. כי אנחנו לא בדקנו את כל התנאים בזמן קבלת ההלוואה ולא בזמן ההגשה לקבלתה.

מצד שני, ברוחניות אין טעויות כאלה. שם, אם אתה לא הכנת את הסביבה, אז בקשתך פשוט אינה מתקבלת. תדפוק בדלת כרצונך, אבל אף אחד לא יפתח לך.

שאלה: כלומר, בלי חברים שערֵבים לי, אני לא יכול לקבל שום הלוואה?

תשובתי: נכון, כי אתה מתכוון לממש אותה בתנאים פסולים מראש.

שאלה: כלומר, הבקשה שלי לקבלת ההלוואה צריכה לעבור דרך הקבוצה?

תשובתי: כן. אני כל כך רוצה לעזור לחברים, לאחד אותם, לראות אותם כגוף אחד, שאני חייב לעשות משהו. ואת הכאב הזה אני מעלה למעלה דרך הקבוצה. לא מדובר סתם על "מעבר", אלא על חוסר אונים מוחלט שקורע אותי לגזרים. אני כמו אימא שסובלת בגלל שאינה יכולה להאכיל את ילדיה. עם זה אני פונה לעזרה, ואז מקבל את ההלוואה.

אבל זאת לא הלוואה במונחים שלנו. מפני שהבורא בעצמו רוצה לעזור לחברים, לכן מדובר כאן על התורה, כי אני מקבל את המאור המחזיר למוטב ואת האור שממלא את ה"כלים". אני מקבל את זה בתנאי שבאמת יש לי רצון, דחף להשפיע, אבל אין לי אפשרות. אני רותח, אך איני יודע מה לעשות. ואז מסדרים לך את הכול, ייתנו לך את ההבנה, ה"כלים", האמצעים ואת כל מה שדרוש.

שאלה: אז כיצד אני פונה בפועל? למי אני פונה?

תשובתי: זאת הפנייה הפנימית שלי. לא כולם מסוגלים להביע אהבה שבוערת בפנים. לפעמים להיפך, מבחוץ נראה שזה זלזול.

האהבה אינה מתפרצת כמו לבָּה מהר געש. להיפך, בהתאם לשורש הרוחני היא באה תמיד בהגבלה, בהסתרה, בכיסויים ובצניעות. אל תצפה מהחברים לחיבוקים ולנשיקות. האהבה בוערת בפנים, ואצלנו מבחוץ יש "מסך ואור חוזר", כלומר משהו הפוך. מפני ש"המסך ואור חוזר" נבנים מעל הרצון האגואיסטי, החשוך והנורא עד מוות. לכן, האהבה תמיד מכוסה בצניעות. ה"מסך" הוא כבר ההסתרה.

ובחזרה להלוואה מהבורא. אני מקבל ממנו כוח להשפיע לקבוצה. אני עוזר לחברים, מחבר אותם כדי שיתחברו מכל הלב, ומרגיש שבחיבור ביניהם הבורא מתגלה עם פנים צוחקות ומאושרות.

זה כל המימוש של הפעולה. כוחותיו פועלים עליי מבפנים ומבחוץ, בונים בי "כלי". אני מזהה את הכוחות האלה כאשר הוא מתגלה. אז מה אני עשיתי בעצמי? אני בסך הכול הכנתי מקום לגילוי הזה.

מתוך שיעור על פי המאמר "השלום", 19.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
יסודה של התפילה
במידה שאדם מודד, מודדים לו
התשלום ישנו כשהוא איננו

One comment

  1. Ciao Rav

    At the Milan group BB was imposed do not to use the seat more to see the lesson of the morning together, to have lunch together or make workshop. We were told that the seat is only for disclosure for 99%.
    What we have to disclose to the 99% if we can not 'do the inner work?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest