דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הבורא לא משחק בקוביות

הבורא לא משחק בקוביות

דעה (Alan Lightman, פיזיקאי אמריקאי): היקום שלנו, הוא מקריות גמורה.

החומר האפל, זה כוח קוסמי בלתי נראה ובלתי ניתן לחיזוי שמפריע ליקום להתרחב. אם הנפח שלו היה מעט שונה, אז על פני כדור הארץ שלנו אף פעם לא היו נוצרים חיים.

אם הייתה יותר אנרגיה ממה שיש עכשיו, אז היקום שהיה עדיין צעיר היה מואץ כל כך מהר, שהחומר לא היה יכול להתרכב יחד לצורך יצירת כוכבים ואטומים מורכבים שנוצרים בתוכם. כמות יותר קטנה שלו הייתה מאלצת את היקום להאט בצורה מהירה ולהתפרק עוד לפני היווצרותם של האטומים הפשוטים ביותר.

מכל הנפחים האפשריים של האנרגיה האפלה שיכלו להיות ביקום שלנו, למעשה הנפח שלו נופל לתוך פרצה צרה של אפשרויות המאפשרות את קיום החיים, את הצורך באטומים. אז למה הכול מכוון כל כך במדויק? יכולים להיות קיימים המון יקומים עם נפח וערכים שונים של אנרגיה אפלה. בהגרלה הקוסמית עם מיליארדי יקומים, נפל בחלקנו כזה שבו החיים אפשריים.

תגובתי: בשביל מה להמציא המון יקומים, אירועים מקריים, וכולי, אם בכל יום אנחנו יותר ויותר נוכחים לדעת ש"הבורא לא משחק בקוביות", אלא הכול הגיוני ומקושר הדדית.

ידיעות קודמות בנושא:
יקום מאוזן
מולטיוורס (MULTIVERSE) קבוצה של יקומים
פרס נובל על גילוי החומר האפל

One comment

  1. למה כשהיה רצח עם במדינות ערב, לא דיברנו ולא דאגנו כל כך בשיעור, ועכשיו כשיש פרעות באירופה (אוקראינה) אנחנו מכוונים לשם דאגות וכוונות באופן ספציפי ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest