דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא במרכז הקבוצה

הבורא במרכז הקבוצה

בעל הסולם, "מאמר לסיום הזוהר": "בשעה שאדם רואה, איך הסביבה שלו מקלים ראש בעבודתו ית', ואינם מעריכים רוממותו כראוי, אין האחד יכול להתגבר על הסביבה, וגם הוא אינו יכול להשיג רוממותו ית', אלא שמקל ראשו בעת עבודתו כמוהם. ובזה תבין הכתוב, "ברוב עם הדרת מלך", כי ערך הרוממות בא מן הסביבה בשני תנאים:

א. במידת ההערכה של הסביבה.

ב. במידת גודלה של הסביבה".

הכול תלוי בחיבור עם הקבוצה. משָם האדם שואב כוחות כדי להתחבר, ושָם גדֵלה העוצמה שלנו, עד שאנחנו מגיעים אל הבורא, שנמצא במרכז הסביבה.

אבל אם האדם לא מתחבר עם הסביבה, אז אין לו ממי לקבל כוחות, ואז ודאי שהוא לא מוצא במרכז את הכוח העליון.

לחיבור שלנו מצטרפים המון פרטים, חיוביים וכביכול שליליים. הם שייכים לדרגות עביות שונות. כי לבד, האדם לא מסוגל לכלום עם העביות שלו. הוא חייב לקבל מהסביבה גירויים, הכרחיות, מכשולים ובעיות. כשהוא מתגבר עליהם, הוא שוב פונה לחברים, מפני שגם אי אפשר להתקדם ללא מספיק שליליות.

אם כן, ניצבת לפני האדם עבודה גדולה, וכולה מתנהלת בתוך החברה. רק שָם הוא רוכש בהדרגה את העביות והזכות של הרצון. בסופו של דבר המאמצים שלו מתחברים לסאה הדרושה, ואז הוא מגלה את הבורא בתוך החיבור של החברים.

אם האדם אינו רואה את הבורא בקרב החברים, זה סימן שהוא עדיין לא התחבר איתם. אם הוא לא מבין שדווקא שם הבורא צריך להתגלות, זה סימן שהוא לא התקרב לחיבור. האדם חייב לפחות להאמין באמונת חכמים, בכך שהבורא מתגלה בתוך החיבור שלנו, במרכז שלו. בדרך לזה צריך לרכוש עביות מאוד גדולה, לחוות המון אכזבות ובאותו הזמן גם לבצע המון התגברויות וזיכוכים.

אנחנו צריכים גם את זה וגם את זה. רק אם האדם לא מתייאש, הוא יכול לגלות מהר מאוד את הבורא, כמו ביציאת מצרים.

מתוך שיעור הכנה לכנס בערבה, 19.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לחייך לחברים
למצוא את מרכז המעגל
הקבוצה היא עיגול שבמרכזו הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest