דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא אינו קיים מחוץ לנו

הבורא אינו קיים מחוץ לנו

שאלה: כיצד ניתן לבקש מהבורא עזרה ולרצות רק להשפיע, מבלי לקבל שום דבר לעצמי?

תשובתי: דווקא את זה אנחנו מבקשים. אני מבקש מהבורא שתהיה לי הזדמנות להשפיע. להשפיע לבורא זה אומר להשפיע לקבוצה. הרי נאמר: "בתוך עמי אנוכי יושבת". זה אותו הדבר.

אין בורא אחר. "בתוך עמי אנוכי יושבת" – זה אומר שהוא מתגלה בקבוצה. הכוח הכללי של הקבוצה נקרא "הבורא". להשפיע לקבוצה בכללות, זה אומר להשפיע לבורא.

אנחנו חושבים על זה במונחים גשמיים, ולכן נדמה לנו: "מה כבר כל כך מיוחד בקבוצה? מה אני יכול להשפיע להם? איזו שטות!". אך אם באמת היית יוצא מחוצה לעצמך, בהשפעה לאחרים, היית מגלה את המציאות העליונה, ולא את העולם הזה. פשוט איננו משיגים את זה.

יכולה לצוץ שאלה: הרי זרמים פילוסופיים רבים גם הטיפו להשפעה לחברה, החשיבו את קול העם כקולו של הבורא? אך אין זה נכון, מפני שהם לא השתמשו באור התיקון, בכוח הפנימי שטמון בחברה.

בסיכומו של דבר, מה אומרת חכמת הקבלה? – אין לך שום דבר חוץ מרצון. בתוך הרצון הזה מסתתר כוח מיוחד, שנקרא "בורא", שנסתר שם מלכתחילה. אתה יכול לעורר את הכוח הזה בתוך הקבוצה, אם אתה באמת רוצה להתקדם אליה, להשפיע לקבוצה. אתה בעצמך עושה את כל הסיכומים שלך, עם עצמך, עם הקבוצה, עם הבורא, הכול בתוך הקבוצה, בתוך ההשפעה הזאת שאתה רוכש מחוץ לך.

ולא קיים שום הבדל בין השפעה לקבוצה והשפעה לבורא. השפעה לקבוצה היא השפעה לכלים (לרצונות) של האחרים. והשפעה לבורא היא כשאתה נכלל יותר בכוח ההשפעה הכללי ששורה בתוך הרצונות האלה.

אנחנו חייבים להתנתק מהדימויים הדתיים, מכל האמונה שעדיין יש לנו באיזשהו בורא שנמצא אי שם בעננים ומשם משפיע עלינו. תראו עד כמה הסטיגמה הזאת עדיין שולטת בנו! אין שום כוח עליון מחוץ לנו! הכוח הזה נמצא בתוך הקבוצה, בתוך הקשר בינינו. ואין שום דבר מחוץ למציאות הזאת שאתה מגלה. מחוץ למציאות אין כלום.

ככל שאתה מתעמק יותר בכל המושגים והתפיסות האלה, אתה מתחיל להבין שזוהי גישה מאוד מטריאליסטית.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לגו מחלקי הבורא
אז היכן ה"אני" האמיתי?
בית עבור הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest