דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא אינו משתנה, אנחנו אלה שמשתנים

הבורא אינו משתנה, אנחנו אלה שמשתנים

"וימהר משה ויקד ארצה וישתחו: ויאמר אם נא מצאתי חן בעיניך אדני ילך נא אדני בקרבנו כי עם קשה ערף הוא וסלחת לעוננו ולחטאתנו ונחלתנו:

ויאמר הנה אנכי כרת ברית נגד כל עמך אעשה נפלאת אשר לא נבראו בכל הארץ ובכל הגוים וראה כל העם אשר אתה בקרבו את מעשה יהוה כי נורא הוא אשר אני עשה עמך: שמר לך את אשר אנכי מצוך היום הנני, גרש מפניך את האמרי והכנעני והחתי, והפרזי והחוי והיבוסי." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ד, פסוקים ח' – י"א).

הבורא, זה חוק, תכונה מוחלטת אידיאלית בלתי משתנה, שמתגלה בכל מדרגה כלפי האדם בצורה אחרת לחלוטין. במדרגה הקודמת הוא אומר: "אני לא אלך איתכם, פן אשמיד אתכם בדרך", במדרגה הבאה: "אני מוכן ללכת איתכם ולהוביל אתכם קדימה". הכול תלוי באיזו מדרגה האדם נמצא. הבורא אינו משתנה, אנחנו אלה שמשתנים.

לכן המילים: "…נגד כל עמך אעשה נפלאת אשר לא נבראו בכל הארץ ובכל הגוים", מסמלות, ש"באותה התכונה, שבה אתם נמצאים עכשיו, אני כבר יכול להיות בקרבכם ולבצע עליכם איזה שהן פעולות".

ובמדרגה הבאה מתרחשת שקיעה נוספת לתוך האגו, כדי לגלות אותו, ושוב לסגל, שוב לבקש, שוב להפעיל בתוכנו את "משה". בכל מדרגה אותו הדבר. הכול מדורג באופן מדויק, מפני שתיקון כל חלק יכול להיות רק באופן כזה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שהבורא יעבוד עלינו
תשמור על התכונות שלך
בשיטה של ניסיונות וטעויות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest