דף הבית / יחסים / האתגרים של מדינת ישראל

האתגרים של מדינת ישראל

שאלה: מהם האתגרים העומדים היום בפני מדינת ישראל?

תשובתי: מזה אלפי שנים אנחנו בתהליך התפתחות אנושית על פני כדור הארץ, וההתפתחות הזו היא התפתחות של הרצון האגואיסטי בכל אדם, בכל אומה ובכל האנושות. כעת הגענו למצב שהמין האנושי עולה דרגה, מעלה את עצמו מהאגו הפרטי לאגו הכללי.

זו פעם ראשונה שהאנושות מתחילה להרגיש שישנם כוחות רעים ביחסים ההדדיים בינינו בצורה טוטלית, בין כולם ולמעלה מכולם. אנחנו מגלים את הטבע האמיתי שלנו, שלא מספיק לי לספק לעצמי דברים הכרחיים, אלא אני רוצה לבלוע את כל העולם, ויותר מזה אני לא רוצה שיהיה את זה לאף אחד אלא שיהיה רק לי. זו בעצם צורת האגו שקיימת בכל אחד ואחד.

אם אני לא עושה זאת בכל הכוח ובפרהסיה, זה בגלל שאני רואה מראש שלא יתנו לי להשתמש באגו שלי כך. כנגד זה גילו בבבל העתיקה שיטה מיוחדת שנקראת חכמת הקבלה, איך אפשר לקבל את כל המציאות, כל מה שאדם רוצה, ושזה יהיה לטובת כולם, יחד. זו באמת שיטה מיוחדת מאוד שמנוגדת לטבע שלנו, אבל היא נותנת לאדם אפשרות להתפתח כך שזה לא יהיה נגד האחרים, ואף פעם האדם לא ייכנס למלחמות עם הזולת.

ודאי שזו שיטה לא פשוטה, צריכים ללמוד איך ליישם אותה במין האנושי, אבל אנחנו מגלים אותה במיוחד היום מפני שהעולם הגיע למצב שהאגו שלו מתפרץ בצורה אינטנסיבית מאוד ולא משאיר לנו שום אפשרות ליהנות מהחיים, כמו שכתוב: "אם מקבלים אתם את התורה מוטב, ואם לאו, שם תהא קבורתכם". לכן עלינו להשתדל להבין מהי חכמת הקבלה ועד כמה היא יכולה לעזור לנו לכוון את עצמנו לחיים ולא למוות. אחרת אנחנו רואים כבר וכולם כותבים ומדברים על כך שבצורה שבה אנו חיים עכשיו, בכל רגע עלולה לפרוץ מלחמה אטומית ולחסל את כולנו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 1.6.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest