דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האשמנו אותך, ועכשיו נעזור לך

האשמנו אותך, ועכשיו נעזור לך

שאלה: איך להתייחס להרגשת האפליה והדיכוי שהעמים מרגישים בקשר ליהודים?

תשובה: אם אנחנו, העם היהודי, נתחיל להתחבר לטובת העולם, אז אף אחד מהם לא ירגיש נחיתות.

כתוב אצל הנביאים, שאומות העולם יישאו את בני ישראל על כתפיהם ויביאום לבית המקדש, כלומר למצב המושלם. כיצד להבין את זה? האם באמת נשב בגאווה על הכתפיים של מישהו?

בוודאי שלא. מדובר בשיתוף פעולה מיוחד. בעצם, רק הם מסוגלים לתת לנו כוח, ואילו אנחנו חייבים לתת להם את המטרה. אנחנו, לפי המושגים של חכמת הקבלה, מהווים כלי של השפעה, "גלגלתא ועיניים", וחסר לנו הכוח. עם ישראל הוא קטן וחלש, אך יש לו רעיון, מסר, חזון, במילים אחרות, הוא בעל תכונות ה"ראש", כוח השכל, אך לא המימוש. עבור המימוש דרוש ה"גוף": ידיים, רגליים, שרירים, וכן הלאה.

זאת "חלוקת העבודה" בין עם ישראל לאומות העולם. שני החלקים האלה אינם יכולים לפעול אחד ללא השני, הראש אכן חייב להיות על הכתפיים. הגוף מקבל פקודות מהראש והולך לקראת המטרה הנכונה, לבית המקדש, ונושא עליו את הראש.

באופן כזה אין כאן "צווארון לבן" ו"פועלים שחורים", אלא ישנו משהו אחד שלם, שני חלקים שעובדים יחד במשותף, כל אחד במקום שלו. כפי שאנחנו יודעים, במערכת האינטגרלית, בגוף אחיד בעל חלקים שקשורים ביניהם, כל התאים חשובים באותה מידה ולא חשוב היכן הם נמצאים.

השלמות לא יכולה בכלל להיות פגומה או מדכאת, וזה אומר, שכל חלק, כל רסיס, ממלא תפקיד מכריע. התוצאה הסופית מופיעה רק בשיתוף פעולה כללי ולא בכל אחד בנפרד.

רק במהלך התיקון החלקים הם שונים בחשיבותם יחסית לרגע נוכחי, אך לאחר שבונים מערכת אינטגרלית לחלוטין, כולם נהיים שווים. ולכן אף אחד לא ירגיש נחיתות.

אפשר להביא דוגמה של כמה חברים שלנו מכל מיני מדינות שפעם היו חברי ארגונים אנטישמיים והיום מאוד מחוברים אלינו.

במילים אחרות, הכול תלוי בנו. ובכל הטענות, בכל ההשמצות רואים אותו המסר: "העם יהודי אשם במה שקורה". הם בעצם קוראים לנו לעשות סדר.

כך מפעיל אותם הכוח הכללי מרמת השלמות האינטגרלית, כדי שהם ילחצו עלינו מכל הצדדים ובכל האמצעים והאופנים. אין כאן שום דבר מיותר, הכול מחושב במסגרת המערכת. ואם אנחנו נגיב להתקפות בצורה נכונה, אז מיד נהפוך את המאשימים לעוזרים.

למשל, עד כמה שהנרי פורד היה אנטישמי מובהק, הוא עדיין כתב על עם ישראל כמחויב להביא את העולם לשלמות. הוא היה מודע לפוטנציאל שטמון בנו. האנטישמים הכי גדולים הבינו את המשימה שלנו, שאנחנו בעצמנו לא כל כך מכירים.

ברגע שנתחיל לעבוד על זה ומכל הלב נשתוקק לשלמות על מנת להביא אותה לאומות העולם, היחס שלהם ישתנה. ומכל שכן, דווקא ההשתכללות שלהם תוביל את המערכת הכללית לגמר התיקון.

לכן אנחנו נרגיש מיד את תמיכתם. פתאום יתברר שהם מסורים ונאמנים לנו בלב ובנשמה, אך אנחנו בעצמנו לא מסוגלים להיות כאלה. כי מפריע לנו ה"ראש", השכל, הוא כל הזמן מגלה ומברר שלבי דרך חדשים עבור המערכת. ואילו הם, להיפך, יאחזו בנו חזק ברמת ה"רגש".

יוצא מכאן, שאנחנו צריכים לבצע את העבודה האמיתית לא בקרב הערבים הישראלים, אלא בסביבתנו, בקרב היהודים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 454, 13.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מי קובע את גורל העולם?
חלוקת היגיעה הרוחנית
איחוד על בסיס אהבה או שנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest