דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הארה נצחית של שׂכל נקי

הארה נצחית של שׂכל נקי

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 2.

שאלה: מצד אחד, אתה מדבר על "אור מקיף" כעל משהו חכם, נלהב וחי. אבל מצד שני, האור נמצא במנוחה מוחלטת, ורק בהתאם לשינוי שלי משתנה גם ההשפעה שלו עליי. איך לפתור בתוכי את הסתירה הזאת?

תשובתי: חוץ מ"אור מקיף" אין שום דבר חכם. כל השאר זה רצון אגואיסטי ליהנות, שבכל רגע רוצה לקבל בצורה מרבית מהאור הרגשת קיום, מילוי.

הרצון הזה יכול לגדול תחת השפעת האור עד לפרמטרים גבוהים מאוד בהתאם ל"רשימות" שנמצאות בו. אבל הרצון גדל רק בדבר אחד: ליהנות בצורה עוד יותר רגשית, גלויה ובולטת, באיזה שהם שילובים פנימיים שלו, אבל רק ליהנות! יותר הוא לא יודע שום דבר!

האור העליון, בזה שכל הזמן משפיע עליו, מזמין בו דחפים והתעוררויות למילוי יותר ויותר גדולים. ומאחר והרצון האגואיסטי רחוק מהטבע הטהור, הוא מקבל בתוכנו צורות מעוותות ומכוערות.

אבל אנחנו כל הזמן משחקים, משקרים לעצמנו ולאחרים, בזה שמסתירים את הטבע העיקרי שלנו, לכן הוא לא נראה בנו. התנהגות כזאת אופיינית לבן אדם, אבל לא לבהמות.

דרגות הדומם, הצומח והחי של הטבע, כדי להביא את עצמן למצב של מילוי, פועלות רק לפי העיקרון "מקסימום קבלה במינימום יגיעה". דווקא באופן כזה הרצון בוחר את הפעולות שלו ומעריך אותן. לכן הטבע הדומם, צומח וחי לא טועה, יש לו אלגוריתם מאוד מדויק.

כל דרגה רואה ברצון שלה אפשרויות מסוימות להשיג מילוי מרבי, בוחרת מתוכם מינימום יגיעה, מפני שמחסירים את היגיעה מהמילוי שהושג. ויוצאת נוסחה פשוטה שלפיה פועלות כל דרגות הטבע.

תסתכלו על כל בהמה בריאה, כיצד היא מתנהגת בצורה מדויקת. אבל אם היא חולה, אז התוכנית הטבעית שלה טועה והבהמה מתחילה להתנהג אחרת. מייד רואים את זה עליה.

לכן "האור המקיף" פועל בכל דבר ובכל מקום. ורק הוא קיים!

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בסוצ'י, 10.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המאור המחזיר למוטב
אור פנימי ואור מקיף
להשתזף בקרני המאור המחזיר למוטב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest