דף הבית / המשבר ופתרונו / האקלים אשם במשבר הפיננסי העולמי

האקלים אשם במשבר הפיננסי העולמי

דעתו של ד"ר אלכסיי קוקורין מהקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF): "לאורך ההיסטוריה, הפרשי הטמפרטורות גרמו לאימפריות רבות ליפול, החל מהאימפריה הרומית. המומחים מניחים שגם המשבר הכלכלי הגלובלי הנוכחי הוא תוצאה של שינוי אקלים קיצוני. שינויי האקלים, בפרט ההתקררות, אחראיים למלחמות,למגפות ולמשברים כלכליים. דווקא התנודות בטמפרטורה משפיעות בצורה מכרעת על התפתחות הציוויליזציה האנושית. אך היום, בעזרת הטכנולוגיות המודרניות העוצמתיות, אנו יכולים להציל את היבולים בכל התנאים. אנו יכולים גם להעביר במהירות את המזון ההכרחי לקיומנו מקצה אחד לקצה האחר של כדור הארץ. וכל זה בתנאי שנוכל ליצור קשר נכון בין המדינות.

אפריקה, דרום אירופה וחלק ממדינות אסיה, עומדות לסבול מהאקלים הקיצוני. כבר עכשיו ביוון ובספרד הקיץ הוא מאוד חם, ובמאי ובספטמבר המים בים כבר קרים, מפני שבים התיכון הטמפרטורה כמעט ולא השתנתה. וכתוצאה מכך, תעשיית התיירות של ספרד ודרום צרפת נמצאת כבר על סף אבדון. מה גם שכאשר הטמפרטורה עולה, איכות היין נפגמת. גם בטורקיה הולך להיות חם מאוד בקיץ.

האקלים הקיצוני עלול לגרום לעימותים צבאיים. כאשר חלה הרעה בתנאי המחייה של בני האדם, הם מתחילים לכבוש שטחים חדשים. כבר היום צפון אפריקה עוברת לצרפת, ויש גם כאלה שעוברים לרוסיה. החזאים צופים שלקראת שנת 2050 האקלים יהיה עד כדי כך "עצבני", שהוא יחסל משאבים כלכליים גדולים. הדבר עלול להמיט אסון על מדינות רבות. לסקנדינביה, לקנדה, לאזורים הצפוניים של סין, לארה"ב ולדרום אמריקה, יהיה יותר מזל. המצב הכי גרוע יהיה לכל אורך קו הרוחב מפורטוגל ועד לגבול סין, מדרום לסהרה".

התייחסותי: הטבע הכין תופעות רבות של חוסר איזון הולך וגובר, והסיבה לכך היא האגואיזם שלנו, הניגודיות שלנו למערכת הטבע האינטגרלי שמחוברת באופן הדדי. רק האיחוד של כל האנושות מסוגל להביא את כל המערכת לאיזון. היות ואנחנו מהווים את בחינת ההתפתחות העליונה ביותר של הטבע, הרי שעל ידי האיזון שלנו, נשפיע באופן חיובי גם על הדרגות הנמוכות שלו.

ידיעות קודמת בנושא:
הולך להיות פה קור לא נורמלי
הקרח של ארקטיקה יימס בעוד 10 שנים
שינוי האקלים גרם למשבר העולמי במאה ה-17

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest