דף הבית / כללי / האקטואליות של ידע קבלי

האקטואליות של ידע קבלי

"כי חכמה זו היא, לא פחות ולא יותר, רק סדר של שרשים, המשתלשלים על דרך קודם ונמשך, בחוקים קבועים ומוחלטים, המתחברים וקולעים למטרה אחת מאד נעלה, הנקובה בשם "גילוי אלקותו ית', לנבראיו בעולם הזה." (בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה")

חכמת הקבלה נועדה לנבראים בעולם הזה, כדי לכוון אותם להשגת הבורא שמתרחשת לפי חוקים קבועים ומוחלטים, חוקים שמובילים את האדם  בהדרגה להשגה, להרגשה, לתפיסה  ובסופו של דבר לדבקות עם הבורא, כלומר לגילוי מלא של הבורא.

ומיהו הבורא? זהו הכוח העליון ביותר, האינטגרלי והכללי של הטבע, שכולל בתוכו את כל הבריאה. לכן השגה של המצב הזה מאפשרת לנו להבין מה למעשה מתרחש, להגיב נכון באופן כלשהו על מה שהבורא/הטבע עושה איתנו, ומה אנחנו יכולים לעשות איתו.

בעזרתה של חכמת הקבלה אנחנו יכולים לראות את ההשתתפות שלנו בבריאה, בטבע. מפני שחכמת הקבלה היא מדע אודות הטבע, אודות כל מה שנברא, כולל השורש של הבורא. כלומר הידע של חכמת הקבלה באמת הכרחי לנו במיוחד בימינו. לזה דוחפת אותנו ההתפתחות שלנו, שמתרחשת דרך הגברה מתמדת של ייסורים, חוסר הבנה, כדי לאלץ אותנו להכיר את הבורא, לגלות אותו, להבין עד כמה זה הכרחי עבורנו להיות איתו במגע.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 26.01.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest