דף הבית / חינוך, ילדים / האנליזה של טבע האדם

האנליזה של טבע האדם

Laitman_2010-12-22_9597.jpg

במהלך הבירורים מופיעה בנו השאלה, מה בדיוק אנחנו צריכים לשנות בעצמנו כדי לרכוש יותר הידמות לטבע? הרי אם אנחנו נגיע להרמוניה ולאיזון עימו, אנחנו נרגיש נוחות, סיפוק ושלווה. אנחנו נפסיק להרגיש את הלחץ שלו שמתבטא בבעיות שגדלות כמו כדור שלג: מלחמות, מריבות וגירושין במשפחות, מחלות ואפידמיות, צונאמי, וביטויים אחרים של אסונות הטבע. אם כך, מה עלינו לשנות בעצמנו?

חיפוש התשובה על שאלה זו מביא אותנו לחקר טבע האדם. הטבע הפנימי של האדם הוא רצון: רצון לחיות, להרגיש טוב, ליהנות, כלומר, חיפוש מתמיד אחר מילוי. וחלק מהרצונות האלו הם ריקניים במידה ידועה. אני רוצה לנוח, זה אומר שאני רוצה למלא את הרצון שלי למנוחה, ואם ברצוני לאכול, אני רוצה למלא את רצוני לאוכל.

בדרך כלל יש לי רצונות לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, שליטה ומושכלות. הרצונות האלו הם יסודיים והם כוללים בתוכם את כל השאר. יש רצון שמביא לידי סיפוק את צרכי גופי כמו באוכל, במשפחה, בהמשכיות הדור. ורצונות ה"אדם" שבי, לעושר, לכבוד, לשליטה ולידע שמתחלקים לרצונות שונים רבים ולמה שנגזר מהם. ואם אין לי ברירה, ואני מבין שבעזרת הרצונות הללו כדאי לי להתאחד עם אנשים אחרים כדי להידמות לכוח הטבע (לחוק אחד), אני אצטרך לתקן כל רצון ורצון שלי.

בסופו של דבר כל הרצונות האלה יחד נקראים "רצון ליהנות" או "רצון לקבל מילוי". אז מדוע עליי לכוונם כדי לתקנם? כי הם צריכים להיות מכוונים לטובת כולם, ואם אני ממלא רק את עצמי, רצון כזה נקרא רצון "אגואיסטי". לכן אני מכוון כל רצון שלי גם לטובת כולם ואני מקבל רק את מה שיהיה לטובת כולם.

יוצא שאין לנו ברירה אחרת. אם כולנו כמו משפחה אחת, אני צריך לקחת בחשבון את כולם ולחשוב על כולם כעל אחד שלם. והחוק המחייב אותי לכך הוא גם אחד. לכן, כל רצון שלי אני צריך להפנות לכולם. וכאן מתעוררת הבעיה, כיצד מגיעים לזה?

אפילו אם אני בעצמי מבין את זה והמדענים תומכים בזה והפסיכולוגים והסוציולוגים ומדעני המדינה אומרים פה אחד שזה נכון ואין לנו ברירה אחרת. ומניסיון החיים שלי אני רואה שלא ניתן למצוא דרך אחרת, אך הטבע שלי תמיד חושב אחרת. הוא חושב שאני קודם כל צריך לקבל לעצמי ולספק את צרכיי ולא לדאוג לאחרים. אולי צריך לדאוג להם, אבל שגם לי יהיה טוב מזה. אולם זה לא מספיק. הרי אני לא חושב כך ביחס למשפחתי. במשפחה המתוקנת אני מייד חושב על כל בני המשפחה כעל אדם אחד ולא מחשב כיצד לעשות להם טוב כדי שלי יהיה טוב מזה.

החוק רוצה לחייב אותנו לקבל בחשבון את כולם כאחד, את כל העולם כמשפחה אחת שאנחנו נתחיל להתרגל לזה. אז מה אנחנו צריכים לעשות בשביל זה? על כל אחד מאיתנו לדאוג לאחרים ועל כולנו יחד לבנות מערכת כזו של החינוך האינטגרלי החדש, שיחבר בינינו ויוכיח בעזרת השפעות ופעילויות שונות שאין דרך אחרת.

מתוך שיחה מס' 4 על "החיים החדשים", 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך היחידה לשנות את עצמך
להשתנות ביחד
להעביר לעולם את האור

One comment

  1. נקודה שבלב

    רב יקר!
    תודה לך שאתה עובד ועומל לתקן את כל העולם שבך..כך אתה מתקן בי ובכולנו את כל עולמינו..
    אני רואה אותך ומרגישה בכל צעד ושעל שלך ואתה עושה את העבודה בצורה הנפלאה ביותר..פשוט עילוי ההרצאות שלך מופלאות מובנות בלי כל בעיה להשתמש במילה בורא.. לחיים לך ולבנות שעוזרות ומתרגמות אותך ולכל מי שסביבך אנחנו מבחוץ מתפללים למען הצלחתך שהיא הצלחתינו..לחיים ע..נ..ק לך!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest