דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האנטישמיות עוררה את ההגירה מהאיחוד האירופי

האנטישמיות עוררה את ההגירה מהאיחוד האירופי

ידיעה: חברי הוועדה של הקרן הקיימת לישראל בבריסל מנסים להבין את סיבת ההתפרצות החדשה של האנטישמיות באירופה ומחפשים אמצעים להיאבק בתופעה הזאת.

האנטישמיות מבוססת על דעות קדומות ונשארת בצורה של חוסר סובלנות ואפליה כלפי היהודים כקבוצה אתנית ודתית. התופעה הזאת הופיעה בתרבויות נוצריות אירופיות וגם לפני הנצרות, והיא קיימת כבר במשך מאות שנים.

היום התעוררה השאלה, האם ליהודים יש עתיד באירופה? ללא ספק, דאגה ברמה קיצונית נובעת מהמצב שנוצר באירופה המערבית והמזרחית בקשר לגידול באנטישמיות. הקהילות היהודיות באירופה מתלוננות על צמיחת האנטישמיות ומבטאות חשש לגבי הביטחון עבור המשפחות שלהן. הקרן הקיימת לישראל מחפשת דרכים חדשות להילחם נגד האנטישמיות שממש הפכה למכה בחברה של היום.

התייחסותי: האנטישמיות היא תופעה טבעית, מפני שהיהודים הם נושאי הגן רוחני המיוחד הנקרא "נקודה שבלב". הייחודיות של העם הזה בהימצאות של הנקודה הזו בו, בהיסטוריה שלו ובכישרונו. אך הייחוד האמיתי הוא בייעודו: בימינו, כאשר העולם מותש ומיצה את אפשרות הגדילה האגואיסטית שלו, מחפש כיוון ושיטת התפתחות עתידית, היהודים חייבים לגלות את היסוד שלהם – "ואהבת לרעך כמוך", ואת שיטת הפיתוח שלו, שהיא חכמת הקבלה.

אחרי שהם יפתחו ויישמו את השיטה הזו על עצמם, הם יצטרכו לגלות בכך לעולם את הדוגמה לעתיד ולהאיר לאומות העולם. דווקא אם נשתוקק לייעוד הזה שלנו, אנחנו נגלה שרק פעולה כזאת מבטלת את השנאה של אומות העולם כלפינו. אחרת הן מרגישות את זה בתת-מודע ומאשימות אותנו בצרות שלהן.

ידיעות קודמות בנושא:
האנטישמיות חזרה לאירופה
שואה חדשה או משימה מלמעלה?
אנטישמיות: מי אשם ומה לעשות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest