דף הבית / משבר עולמי / האנושות היא הכוח המניע של התפתחות כדור הארץ

האנושות היא הכוח המניע של התפתחות כדור הארץ

דעה (ד"ר סטן גרוף, פסיכיאטר): אהבה היא הדבר ההכרחי להצלת האנושות. הגיע הרגע שבו אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו מודל התנהגותי המתמקד במאבק תחרותי והישרדותם של החזקים.

הישרדות האדם כיום תלויה ביכולת שלנו להקטין את הכוחות של המודל ההתנהגותי הנוכחי ולמצוא פתרון, לא בהם אלא באהבה. צריך לעשות שינוי בתפיסה מהתמקדות במאבק תחרותי, לרצונות ברמה נעלה יותר. מתגלה המחלוקת עם הרעיון הדרוויניסטי של הישרדותם של החזקים. ישנן הרבה דוגמאות מהיסטוריית ההתפתחות שמראות לנו שיתוף פעולה במקום תחרות.

  • בחברה המודרנית רגילים לחשוב שאדם הוא נזר הבריאה והשיא של ההתפתחות, אבל האדם קיים כאיזה שהוא מין מעבר בהתפתחות המתמשכת. ואם האדם מחשיב את עצמו כמרכיב הסופי, אז הוא מפסיק לראות את מקומו בהתפתחות הכללית לטווח הארוך.
  • אנחנו חיים בתקופת משבר. האנושות נמצאת בפרשת דרכים של ההתפתחות ואנחנו נצטרך לעשות קפיצה התפתחותית ולהיות המין האנושי החדש.
  • בעיה בתפיסת המציאות של האדם: הוא רואה את עצמו כמשהו שלגמרי נפרד מעולם סביבו ולא רואה קשרים הדדיים. במאה העשרים ואחת צורת החשיבה שלנו נהייתה דטרמיניסטית וצרה.
  • עכשיו מתרחש שינוי בתפיסה (פרדיגמה). מתגלות אבחנות חדשות שהפרדיגמה הנוכחית אינה יכולה להסביר. מההתחלה שוללים אותן, מכריזים שהן לא מדעיות, לא אמינות, מאשימים את החוקרים בחוסר יושר, בשיגעון. אולם במהלך המשבר מתגלות אפשרויות נוספות, יותר ויותר אמיצות, שנותנות תשובות לשאלות החדשות האלה, ובסופו של דבר מתקבלת הפרדיגמה של התקופה החדשה.
  • אנחנו מדברים על שינוי רציני של פרדיגמות. התודעה היא מעל החומר, היא עולה עליו בחשיבותו. העולם החומרי הוא סוג של מציאות וירטואלית. החומר לא יכול לייצר תופעה של תודעה. עם זאת, דעה כזאת קיימת וצריך זמן כדי לשלול אותה.

הערה: כך מתגלות אבחנות חדשות ומתרחש שינוי בתפיסה, שינוי של הפרדיגמות – עד הקבלה של חכמת הקבלה כאמת אחת, שמתארת את כל העולמות והיקומים הרבים.

 ידיעות קודמות בנושא:
אבולוציה על בסיס שיתוף פעולה ולא תחרותיות
השכל ומנגנוני האבולוציה
לקראת התאריך הגורלי של לוח השנה של המאיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest