דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ה"אמונה למעלה מהדעת" הבלתי נתפסת

ה"אמונה למעלה מהדעת" הבלתי נתפסת

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

בעל הסולם, "שמעתי", מאמר י"ג "עניין רמון": "כמה הוא השיעור של המלוי של מקום הריקן? התשובה הוא: לפי מה שהוא רומם את עצמו למעלה מהדעת. זאת אומרת, שהריקנית, צריכים למלאות עם רוממות, היינו עם בחינת למעלה מהדעת.

ויבקש מה', שיתן לו את הכוח הזה. ויהיה הפירוש, שכל הריקנית לא נברא, היינו שלא בא לאדם שירגיש כך שהוא ריקן, אלא בכדי למלאות זה עם רוממות ה', היינו שיקח הכל למעלה מהדעת".

איננו יודעים מה זה "אמונה למעלה מהדעת". זהו ניתוק גמור מכל החישובים שלנו. אני זוכר כיצד 3-4 חודשים לאחר שהתחלתי את לימודיי אצל הרב"ש, שאלתי אותו מה זה "אמונה למעלה מהדעת", כי הרי כתוב שהאדם צריך כל הזמן לשרות בה. אני אפילו כתבתי לעצמי על היד, שצריך לא לשכוח לחשוב על אמונה למעלה מהדעת, על אף שלא ידעתי מה זה אומר. וכך, כשישבתי מאחורי ההגה בזמן הנסיעה, ליד הרב"ש, הבטתי על הכתוב על היד שלי, ושאלתי אותו מה פירוש המושג הזה.

אז הוא נתן לי כזאת דוגמה, וכמובן שהיא מוגבלת בגבולות העולם הזה: נניח, שחבר לווה ממך אלף דולר ואחר כך החזיר לך מעטפה שבה אמור להיות כל הסכום. אך אתה מגלה בתוכה רק דולר אחד. כלומר, החבר אומר שיש שָם אלף דולר, ולפי החישוב שלך, יש רק דולר אחד. אז איפה 999 דולרים?…

וכאן אתה הולך באמונה למעלה מהדעת. כלומר אתה משיג תיקון כזה (ולא סתם מוותר לחבר על החוב!), ומקבל את הדולר הזה בצורה כזאת, כאילו קיבלת אלף דולר והחבר החזיר לך הכול.

אך כיצד אתה משלים את 999 הדולרים החסרים? – על ידי הכוח שנקרא אמונה למעלה מהדעת. לא ניתן להבין מראש מה זה. רק כשהכוח הזה מתגלה בנו כתוצאה מהמאמצים הפנימיים שלנו, לאחר שאנחנו משתנים, אז אנחנו רואים שבאמת אנחנו יכולים להשלים את הדעת באמונה, והאמונה הזאת היא השפעה במקום קבלה. בכל מקרה זה לא יהיה מובן כל עוד האדם לא רכש את התכונה הזאת…

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 26.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אמונה ודעת
כיצד למדוד אמונה למעלה מהדעת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest