דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם תמונה אובייקטיבית של המציאות ניתנת להשגה?

האם תמונה אובייקטיבית של המציאות ניתנת להשגה?

שאלה: כולנו רואים בטבע את חילופי העונות, יום ולילה, שינויי החיים. האם זוהי הבנה אובייקטיבית של זמן או שזו הרגשה סובייקטיבית לחלוטין?

תשובתי: בכלל לא קיימות שום הבנות אובייקטיביות בשום צורה. אם זה קיים בתפיסה שלי כצופה, אז בשום אופן זה לא יכול להיות אובייקטיבי. אפילו אם מישהו אחר אומר לי את מה שהוא רואה, אבל אני הוא זה ששומע את מה שנאמר על ידו ותופס ומרגיש באופן משלי.

אובייקטיביות בכלל לא יכולה להיות. אם בסוף עומד אדם שמרגיש ותופס רק את ההרגשות שלו, וחוץ מזה לא יודע כלום על המתרחש, אז לא יכולה להיות שום אובייקטיביות.

ובמיוחד זה שייך לתפיסה של זמן, מקום ותנועה, שכל זה מתרחש בתוך האדם. אם היה מופיע צופה עם חושים אחרים, הוא היה מרגיש עולם אחר. ידוע, שהחושים שלנו תופסים רק חלק לא גדול מכל המציאות.

ומתוך המציאות הסובייקטיבית, האינדיבידואלית, האישית שלנו אנחנו תופסים משהו שלא יכולים לתפוס. כלומר אפילו בתפיסה הסובייקטיבית שלנו ישנו איזה חלק מהטווח שאנחנו לא תופסים. אבל אנחנו מבינים שלא יכולים לתפוס אותו.

ומה עוד יכול להתקיים חוץ מזה, אנחנו בכלל לא יודעים. כי אנחנו לא מסוגלים לעלות מעל לשׂכל שלנו ולדעת את מה שאף פעם לא הרגשנו. אנחנו נוכל להרגיש את זה רק אם נחליף את החושים שלנו.

אבל אפילו עם החושים החדשים, מי יכול להיות ערב שזו תהיה תמונה אובייקטיבית? היא הרי גם כן תצטייר לנו רק ברגשות שלנו.

לכן תפיסת מציאות אובייקטיבית אפשר להשיג רק בתנאי של יציאה מהחושים שלנו. אנחנו לא צריכים להחליף אותם לאחרים, אלא להתעלות מעליהם למשהו מוחלט. ובשביל זה כבר יש צורך בחכמה מיוחדת. את האפשרות הזאת מעניקה רק חכמת הקבלה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 351, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
"משחקי חשיבה" או "מי משחק בנו"?
בריחה מהמציאות האישית
מציאות בלי מסננים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest