דף הבית / אקטואליה / האם שיטת הבחירות הדמוקרטיות מתפוררת?

האם שיטת הבחירות הדמוקרטיות מתפוררת?

שאלה: אנחנו רואים שהשיטה של הבחירות הדמוקרטיות מפסיקה "לספק את הסחורה". אנחנו תוך שנתיים פעם רביעית בבחירות שעולות למדינה הון. המדינה קרועה, מפולגת, וכאילו יש הרגשה שזה כבר מפסיק לעבוד. זה נכון, השיטה מתפוררת?

תשובתי: זה מזמן הפסיק לעבוד, ועד שנחליט שאנחנו חייבים להחליף את השיטה בשיטה אחרת, ועד שנמצא את השיטה האחרת, נהיה בתוך מערכת שלא עובדת. בינתיים אנחנו לא יודעים במה להחליף אותה. אם נפנה לעם, אז כולם יגידו ש"אין שיטה יותר טובה מזו". אבל מה זה "אין שיטה יותר טובה", אם היא לא עובדת? זו בעיה.

שאלה: כמה בחירות ברצף עוד נצטרך לעבור כדי שנתחיל לחפש שיטה חדשה?

תשובתי: את יכולה לשאול את עצמך. מתי נלמד שאין יותר טוב לישראל מחיבור.

שאלה: מה באמת בשיטת הבחירות לא עובד? כי לכאורה מה יותר טוב מבחירת הרוב? מה הפסיק לעבוד לנו פה?

תשובתי: הרוב הוא כבר לא רוב. הרוב כבר לא צודק. "אחרי רבים להטות" זה בתנאי שהרוב מחונך, שהוא יודע מה לעשות, שהוא מחובר נכון, מכוון נכון. אחרת מה זה רוב? תראי מה שקורה באמריקה, עם הרוב שיוצא לרחובות.

שאלה: אז איך אתה רואה את זה? מה יעבוד, מה השלב הבא שאליו אנחנו נכנסים?

תשובתי: השלב הבא זה גילוי הרע, "הכרת הרע" מה שנקרא. זה מה שאנחנו צריכים להביא לידיעת הציבור. למה אנחנו לא מצליחים, ולמה לא נצליח, מפעם לפעם יהיו לנו ירידות, נפילות, אכזבות יותר גדולות, עד שיבואו השכנים ויביסו אותנו. ממש כך זה כתוב.

שאלה: אז אתה רואה שכבר הגענו לנקודה הזאת שבעצם לא נצליח להקים פה ממשלה עד שיבואו השכנים?

תשובתי: אני לא יודע מה זה ממשלה, יביאו עכשיו כמה אנשים כאלו וכמה כאלו ומהם ירכיבו משהו. ואז נגיד שיש לנו ממשלה? זה נקרא ממשלה? איך זה יכול להיות ממשלה אם חצי מהעם לא רוצה אותם? איך זה יכול להיות ממשלה אם מתוך מאה חברי כנסת, כל המאה נמצאים אחד נגד השני והעם סביבם גם מפולג. איזו ממשלה זאת? על מה היא מושלת? מה הכיוון שלה? אין לה שום דבר. כל אחד נמצא רק במחשבה איך הוא יכול להוריד אחרים ו"אני אמלוך".

הערה: כן, אבל מצד שני זו הממשלה שהיינו רוצים בעצם, זה שיקוף של העם עצמו, זה חשוב שיהיו ניגודים, חיכוכים.

תגובתי: אוי ואבוי אם זו הממשלה שתמשיך כשיקוף של העם, שכולם מנוגדים ובפירוד וניגוד זה לזה. בצורה כזאת נגיע למצב שהמדינה לא תוכל להתקיים.

שאלה: איך מוצאים את השיטה החדשה?

תשובתי: על ידי הסברה, על ידי פרסום. אבל על ידי זה שמראים את הרע שיש לנו עכשיו, שאחרת אנחנו לא מסוגלים להתקיים, ורק שינוי, שינוי דרמטי, עקרוני, יסודי, יכול להפנות אותנו למצב אחר, למצב טוב.

אבל בצורה כזאת לא נראה לי שנתקיים הרבה זמן. אנחנו רואים שבצורה כזאת נפלו כל האימפריות הגדולות בעבר, רומא, יוון, שהיו דווקא בשיא הכוח שלהם, כי הייתה התפוררות מבפנים. גם אנחנו מגיעים לזה, והבורא תומך בזה.

שאלה: הבעיה היא הפוליטיקה, או שהפוליטיקה רק הסימפטום?

תשובתי: לא, הפוליטיקה זו התוצאה, זה תוצאה ממצב העם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 24.12.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest