דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / האם קיים קשר בין הגוף והנשמה?

האם קיים קשר בין הגוף והנשמה?

laitman_2009-11_8715-70.jpg

שאלה: האם נשמת האדם קשורה עם הגוף שלו, כמו שורש רוחני והענף שלו?

תשובתי: הנשמה אינה קשורה לגוף. בנשמה ישנם 613 רצונות שעליי לתקן בעזרת 613 אורות. הרצונות האלה אינם קשורים בשום צורה עם העולם שלנו, הם אינם קיימים באדם הרגיל. הם מתגלים רק באלו הלומדים את חכמת הקבלה עם כוונה ליצור קשר בין הלומדים, על בסיס של השפעה ואהבה. כלומר לתקן את שבירתה של הנשמה האחת, של אדם, לחלקים, לנשמות נפרדות. אצל אלו שאינם לומדים את חכמת הקבלה, שנאה הדדית אינה מופיעה, לכן אין להם מה לתקן.

התיקון הזה מתבצע בשני שלבים:

  1. לא להשתמש ב-613 הרצונות נקרא ביצוע 613 עצות התורה (עיטין).
  2. קבלה בתוך 613 הרצונות בכוונה על מנת להשפיע נקרא קיום "613 פקודות התורה" (פקודין).

רצונות שהיו מקולקלים, אגואיסטיים, עם כוונה "למען עצמי", ואחר כך תוקנו וכעת הם עם כוונה להשתמש בהם "למען הזולת", עברו קיום מצווה, מה שציווה הבורא "לתקן את הנשמות שלנו". הפעולה הרוחנית הזאת אינה תלויה בגוף הפיזי. לאדם יכולים לא להיות ידיים או רגליים, או אפילו כל הגוף, אך הוא יוכל לבצע את הפעולות האלה. תיקון הרצונות אינו קשור בשום צורה עם הגוף הפיזי, הימצאות בעולם הרוחני אינה קשורה עם העולם הזה.

הכול מורגש בתוך הרצון. החומר זה רצון. הרגשה ברצון הנמוך ביותר יוצרת לנו תמונת העולם שלנו, המציאות שבה אנחנו חיים. את הדרגה הנמוכה ביותר, "העולם הזה", לא ניתן לתקן, זוהי דרגת דומם שאינה ניתנת לתיקון. אך חוץ מרצון בדרגת הדומם, "העולם הזה", ניתן לי רצון קטן של המדרגה הבאה, "נקודה" של דרגה יותר עליונה, שאינה קשורה בשום אופן עם הגשמית.

הרצון הזה נקרא "נקודה", כי אני מרגיש בו רק השתוקקות למשהו שמחוץ לעולם הזה. ואותו אני יכול לפתח, בכך שאני מושך אור שיחבר את הנקודה עם הנקודות של אנשים אחרים, במילים אחרות, יחבר את הנשמה שלי עם נשמות אחרות. בחיבור שנוצר אני אתחיל להרגיש את העולם הרוחני. כאשר אל הנקודה תתחברנה עוד נקודות תיווצר מערכת, האור המחייה אותה וכל המשתתפים מרגישים את החיים!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 01.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
מערכת מדעית של חוקי הטבע הכלליים
מה מלמדת שפת הענפים
מהעולם התחתון נכיר את העולם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest