דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / האם עם ישראל ראוי לתורה?

האם עם ישראל ראוי לתורה?

בימים האחרונים חגגנו את חג השבועות, חג מתן תורה. אם מסתכלים לעומק רואים שכל הפילוג בעם ישראל, לא רק היום, אלא לאורך דורות, יסודו בפרשנות שונה לתורה. 

כולם מדברים על הערכים והמוסר הגבוה שיש בתורה, אבל כל אחד תופס משהו משלו ובשם האידיאל הזה נלחם באחרים. התוצאה היא שיש לנו טקסט בן אלפי שנים שכל אחד מוציא ממנו הצדקה להיות נגד האחר. אולי אלוהים טעה שבחר לתת את התורה לעם ישראל? אולי היה צריך למצוא עם קצת יותר רגוע, פחות דעתן, פחות עקשן?

תשובתי: אלוהים בחר בעם הכי גרוע, הוא בחר בעם הכי גאוותן, אגואיסטי, עם שלא יכול להגיע לחיבור ולא לאחדות, העם הזה מגלה מיהו באמת ואין לו ברירה אלא לקבל שיטה עליונה כדי להגיע לאחדות, כי בלי אחדות הוא הולך לאבדון.

שאלה: בסיפורי התורה כל כמה שורות מתואר מקרה או של מרמה, או של גניבה, או של רצח. המילה להרוג מופיעה פעמים רבות באין ספור ורסיות. אם כתבו לנו ספר כזה ואמרו זו התורה, אין פלא שאחר כך העם הזה משתגע. לא יכלו לכתוב משהו קצת יותר רגוע, עם קצת יותר אחווה וסבלנות?

תשובתי: אנחנו לא משתגעים בגלל הספר, אנחנו משתגעים בגלל האופי שלנו. הספר בסך הכול מתאר אותנו, והספר לא אשם שאני כזה.

שאלה: בדיוק. אין לי טענות לספר, אבל מה יהיה? אנחנו גם עצבניים, גם בספר כל הזמן מתוארים מצבים לא פשוטים, מעצבנים. למה לא כתבו תורה קצת יותר רגועה, עם קצת יותר אהבה בין אנשים?

תשובה: אבל אז התורה כבר לא תהיה עלינו. התורה כתובה לרשעים כדי לעזור להם להפוך להיות צדיקים אם הם ירצו.

שאלה: מה זה צדיקים?

תשובתי: צדיקים אלה מי שמצדיקים את הבריאה. ולמרות שהבריאה כולה היא כל כך רעה, על ידי קיום נכון של "ואהבת לרעך כמוך", הם יכולים להפוך את כל הבריאה לבריאה טובה.

שאלה: אתה אומר שאת העיקרון "ואהבת לרעך כמוך" נותנים דווקא לרשעים הכי גדולים?

תשובתי: אלא מי עוד צריך את העיקרון הזה? אחרים אפילו לא חושבים שהם צריכים את זה. גם כך טוב לי, בשביל מה אני צריך את זה, הכול בסדר, יפה, שקט, רגוע, היום כמו אתמול ומחר יהיה כמו היום.

הערה: אבל אם אני מסתכל על העם שלנו, ואני מדבר גם על עצמי, על כל אחד, כל ישראלי בעיניי עצמו הוא צדיק. הוא באמת מרגיש כך.

תגובתי: זו עוד הוכחה שאנחנו צריכים לקבל את התורה. מי חושב על עצמו שהוא צדיק?

שאלה: מה זה לקבל את התורה?

תשובתי: לקבל את שיטת התיקון.

שאלה: מה עלינו לתקן?

תשובתי: את האגו של האדם. "תורה" נקראת אותה שיטה, אותו אמצעי שעל ידו אדם מתקן את הטבע שלו.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 10.5.2021

 

 

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Rafp6

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest