דף הבית / המשבר ופתרונו / האם עדיף לחיות רע יותר?

האם עדיף לחיות רע יותר?

הערה: מדענים סבורים שלצורך הצלת כדור הארץ, על בני האדם לחיות רע יותר ובמשך פחות שנים. צוות אקולוגים מגרמניה ובריטניה דיווח אודות צריכת משאבים טבעיים ב–150 מדינות והגיע למסקנה שהאנושות חיה טוב מדי. ככל שמדינה עשירה ומפותחת יותר, כך מצבה האקולוגי גרוע יותר. כל המדינות המפותחות שבהן חיים יותר ממיליון בני אדם, לא הצליחו להעלות את רמת החיים מבלי לגרום נזק לטבע.

תגובתי: לדעתי זו לא הבעיה, משום שהאגו בכל מקרה לא היה מאפשר לנו לחיות גרוע יותר ופחות שנים. כל עוד לא החלטנו וקבענו בשביל מה אנו קיימים, נמשיך לפנק ולענג את עצמנו מבלי לשים לב לאקולוגיה.

ההתפתחות שלנו מלאה בהפתעות. בשלב ההתפתחות הבא יתעוררו בבני האדם דחפים ושאיפות אחרים לגמרי, כבר לא לכסף, לא לכבוד, לא למושכלות ואפילו לא לשלטון, אלא למשהו אחר. חילופי הערכים זוהי תופעה מחזורית גם בחייו של אדם וגם בחיי האנושות. אני מניח שעכשיו אנחנו נמצאים בשלב כזה.

הרי היום נמצאים ברשותה של האנושות כל המשאבים הדרושים כדי לספק מזון לכולם, ולכן היא חופשיה ומשוחררת, היא כבר לא נמצאת ברמת הישרדות של דרגת החי. השחרור מדאגות חיוניות מעניק אפשרויות אחרות לחלוטין.

אני חושב שאנחנו נמצאים על סף התעוררות, מעבר, והערכה מחודשת רצינית ואפילו דרמטית. עם הסיפוק והשובע של הרצונות הבסיסיים, תתחיל להופיע השאלה על משמעות החיים. האגו הגדל מאלץ אותנו בעצמו לסיים עם שליטתו בנו.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.2.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest