דף הבית / כללי / האם נמצא ארון הברית?

האם נמצא ארון הברית?

img_5726_cr_70.jpg

שאלה: ברצוני לשמוע את דעתך בעניין הבא: במספר אתרי חדשות כתוב כי באתיופיה, בעיר אקסום, מצאו ארכיאולוגים את ארמונה של מלכת שבא ובתוכו מזבח ואוצר יקר – ארון הברית, הארון שבתוכו עפ"י המסורת, נשמרו לוחות הברית של משה ועליהם חקוקים עשרת הדיברות.

על פי הארכיאולוגים הועבר הארון לאתיופיה ע"י מנליק, בנם של מלכת שבא והמלך שלמה. לדעת המדענים, מנליק המיר את דתו והתחיל להשתחוות לסיריוס, אבל שמר על ארון הברית – תיבה עשויה מעץ שיטה, המכוסה בריחים מזהב. מסביב לארון נמצאו סימנים ברורים של פרים שהובאו לקרבן.

מה דעתך, האם יכול להיות שהסיפור הזה אמיתי או שזה עוד סיפור בדים?

תשובה: לא יודע וזה לא מעניין אותי. אחרי שהקדושה עזבה את ישראל עם חורבן בית שני – כשישראל נפלו מ"ואהבת לרעך כמוך" לשנאת חינם – עזבה הקדושה גם את כל כלי המקדש. הרי האדם הוא שנותן בכלים קדושה ולא שהחפצים עצמם קדושים.

אנו צריכים להשתוקק לא לחפצים שאין בהם שמץ של רוחניות, אלא לרכישת תכונת ההשפעה (נתינה) והאהבה לכולם, זאת הקדושה וזאת תכונת הבורא. אלא שאנחנו מוכנים לכל דבר רק לא לזה.

5 comments

  1. לכל קוראי הבלוג היקרים! תמשיכו לחקור ולשאול וכמובן לגלות. טיפ קטן: בואו נתרכז במטרה ובאמצעים שניתנו לנו בכדי להשיג אותה. דבקות בבורא רק ע"י רכישת הכוונה ע"מ להשפיע- שאותה האור מתקין לנו במידה ואנו דורשים ממנו. שיהיה לנו תיקון קל ומהיר. בהצלחה ובאהבה. 

  2. *היקרים!

  3. מציקה לי שאלה אחת אחרי העניין שדיברת על פיזור קבוצות נדמה שחברים רוצים להגיד דעה שלהם שהיא משתנה מחבר לחבר ואז אני רוצה להגיד דעה שלי חברים חדשים מגיעים וכמה כבר לא מגיעים ויש קיום כזה של הקבוצה הוירטואלית . בעצם מה היתרון לבוא פיזית לקבוצה ולהשתתף איתה בכל מיני פעילויות גם מחוץ למסגרת השיעור דיונים וכו?

  4. שלומי – הבנה של האגו (1:07 ,06.07.08)

     
    שאלתי אליך היא אני לומד קבלה ואני מבין א עיניין האגואיסטיות שיש בי אני מבין שעלי לשנות את הגישה שלי כלפי הסובבים אותי אבל כשאני מנסה אני פשוט מרגיש הרגשת מחנק שאני לא מסוגל שיש משהו שעוצר אותי אני עושה דברים כמו לשוחח עם אנשים על דברים שאני יודע שהם רוצים לשמוע את זה אני מספק אותם ומיצד שני מרגיש רקנות שמביאה אותי לרצות להיות לבד וכשאני מגיע לזוגיות אני לא מצליח להבין ולתת את האהבה לצד השני אם אני לא מקבל את האהבה והיחס שאני דורש אך אני מצליח לשנות את הגישה שלי כלפי הסובבים אותי ולא להרגיש את הרקנות הזאת ?

    שלומי, ראה מאמר שמעתי יג. ענין רימון

    http://files.kab.co.il/files/heb_o_rav_rb-shamati-013-inyan-rimon_2007-07-27_shiur_bb.doc

  5. ב"ה.

    ארון הקודש לא נמצא שמה !!! הוא נגנז עוד לפני חורבן בית ראשון !!! ונמצא עכשיו מתחת לאדמה במקום מיוחד שבנה שלמה המלך מתחת (בערך) לקודשי-קודשים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest