דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / האם ניתן למדוד את השפעת המחשבה?

האם ניתן למדוד את השפעת המחשבה?

שאלה: האם עשרה אנשים או יותר, שחושבים בצורה חיובית על אדם חולה, יכולים להשפיע עליו?

תשובתי: כן, אבל איפה תמצא עשירייה כזאת שעוצמת השפעתה תהיה כל כך חזקה וגלויה שיהיה ניתן למדוד אותה?

אני הכרתי פרופסור אמריקאי, שעסק במחקרים דומים מטעם המדינה במקומות שונים בעולם. הוא עשה קרוב לשישה מדגמים על השפעתם של המונים, בעלי רעיון משותף, על חלקים שונים על פני כדור הארץ. אבל, בכנות, תוצאותיהם אינן מעניינות אותי. אני לא מתאר לעצמי שבכלל אפשר לקבל כאן תוצאות כלשהן. יתכן, שהוא קיבל מספר נתונים סטטיסטיים, אך לא יותר מזה. כיצד אנחנו יכולים למדוד במה מתבטאת ההשפעה: כעין רעה או כעין טובה?

בלתי אפשרי לגלות קשר כלשהו, מפני שהאדם הרגיל אינו מסוגל לגלות השפעה כזאת ולעבוד עימה, לאגור, למדוד ולהשוות אותה. זה אפשרי רק אם יוצאים לדרגת הקבוצה, שחבריה עובדים בשיתוף פעולה ביניהם בצורה הדרגתית על פיתוח חוש משותף להרגשת תכונות חדשות, מאפיינים משותפים חדשים. נוצר ביניהם קשר כזה שמסוגל להשפיע על כל אחד מהם. אז הקבוצה הופכת להיות "גלאי".

שאלה: ומה דעתך על משפחה? האם משפחה עם יחסים טבעיים, היא כבר קבוצה, או שזה לא מספיק?

תשובתי: ברור, שאם אחד מבני המשפחה חולה, אז גם חברי המשפחה האחרים עלולים להרגיש רע. זה ידוע, והרופאים מכירים ומבינים את זה. ובנוסף, מדברים על כך שאפילו מחלת הסרטן מועברת ברמה אנרגטית.

אין צורך ללכת רחוק, לדוגמה, כל חיות המחמד סובלות מאותן המחלות כמו הבעלים שלהן. אם הבעלים סובלים מדיכאון, אז גם הכלב או החתול שלהם סובלים מאותה התופעה, אף שבעלי חיים במצב רגיל לא יכולים לסבול מדיכאון. כלומר, זה באמת מועבר ברמה אנרגטית.

מתוך שיחה מס' 2 על "רפואת העתיד", 07.04.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest