דף הבית / כללי / האם משמעות החיים יכולה להיות מתן צדקה?

האם משמעות החיים יכולה להיות מתן צדקה?

הערה: ישנם בני אדם שעבורם משמעות החיים היא בעושר. אחוז אחד מאוכלוסיית העולם מחזיק ב- 82% מכל העושר של האנושות, כלומר משמעות החיים של 1% מהאנושות היא להיות עשירים. עם זאת הם ממתיקים זאת במתן צדקה.

התייחסותי: במתן צדקה עוסקים לא רק האנשים העשירים שבעולם, מאחר ועזרה לנזקקים מתקבלת בברכה על ידי החברה. אך משמעות החיים אינה בעזרה לעניים, לאומללים ולמעוטי יכולת. ודאי, זה נחוץ לחברה, אבל לחיות למען מטרה זו מגביל את האדם. אם אדם מקדיש את עצמו למתן צדקה, הוא אינו יכול להקדיש את עצמו לשום דבר נעלה יותר, משום שנדמה לו שאלה בעיות עצומות שאותן עליו לפתור.

משמעות החיים אינה יכולה להיות "כיסוי "של תופעה שלילית כלשהי, מפני שעם היעלמות התופעה השלילית נעלמת גם משמעות החיים. כלומר על משמעות החיים להיות למעלה מהחיים שלנו ואז האדם יוצא ממסגרות זמן ומרחב.

הערה: בעל הסולם כתב על משמעות החיים במאמרו "הקדמה לתלמוד עשר הספירות" והדגיש, שהחוקרים בדורות השונים כבר עייפו מלדון בכך ואין אפילו צורך לדבר על הדור שלנו. כלומר שאלת משמעות החיים היא לא פשוטה.

התייחסותי: כן, זו שאלה לא פשוטה לבירור, אבל כאשר האדם מתחיל להבין באיזו דרך עליו להתקדם כדי לגלות את משמעות החיים, הכול נהיה פשוט הרבה יותר. כל השאלה מסתכמת רק במימוש, כדי לא לסטות מהדרך.

מתוך שיעור וירטואלי, 28.01.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest