דף הבית / אהבה / זוגיות / האם מסתבר שאנחנו קרובי משפחה?

האם מסתבר שאנחנו קרובי משפחה?

שאלה: ממה צריך להתחיל את הלימוד לבניית היחסים המשפחתיים החדשים בעולם האינטגרלי?

תשובתי: בניית משפחה חדשה, איכותית, בעולם האינטגרלי, מתחילה באופן זהה לקורס הרגיל של ההשכלה האינטגרלית הכללית: מלימוד וחינוך שהולכים במקביל זה עם זה.

קודם כל, חייבים לתת ידע על כך, מי זה האדם, במה הבחירה החופשית שלו, איך הוא בונה את היחסים שלו עם האחרים, איך הוא מגלה את ה"אני" שלו, את האגו השולט עליו, עד כמה לא נכונה תמונת העולם שאותה הוא רואה. את כל זה צריך להסביר ולעבור מייד לתרגילים מעשיים. הודות לכך, לאחר כמות מסוימת של שיעורים, האדם יתחיל להרגיש שהוא חייב לשנות דווקא את עצמו.

אני לא רואה הבדל בין בניית היחסים בין החברים ובין בני הזוג. אנחנו הרי לא נוגעים ביחסים האינטימיים ביניהם, בהרגלים, בהתחייבויות זה כלפי זה. מדובר רק על יחסים שנמצאים ברמה גבוהה, בדומה לאלה שיוצאים מחוץ לגבולות המעגל המשפחתי.

לא לחינם אומרים שהיום כל העולם הפך למשפחה אחת. מצד אחד, זה נראה מוזר ולא מובן, אולם מצד שני, המסקנה הזאת מתבקשת מעצמה, כאשר מתגלה לנו עד כמה אנחנו מקושרים מסביב לכל כדור הארץ, כאילו משפחה אחת.

זה אומר, שאת מערכת היחסים האינטגרלית החדשה שאותה אני בונה במשפחה, אני צריך אחר כך להפיץ לכולם. באותה השיטה שבה אני נוהג עם אשתי אני יכול להשתמש בעולם המחר שמתקרב אליי, או אפילו כבר היום, ביחס לכל אדם.

בעבר, כשהאדם היה נשאר אגואיסט לתמיד ולא היה חייב לשנות את עצמו, היו קיימים הבדלים משמעותיים בין היחס לבעל, לקרובי המשפחה הקרובים והרחוקים, כלפי העם שלי, כלפי כל העולם.

אבל אם מדברים על כך שהאדם צריך להתעלות מעל לאגו שלו ו"על כל פשעים תכסה אהבה", שצריך לצאת מתוך עצמו ולבחון את העולם מחוץ לאינטרסים האגואיסטיים הבהמיים שלו, אז יוצא, שכבר לא כל כך חשוב עם מי הוא בונה עכשיו את היחסים. ובן הזוג הוא המתאים כאן יותר מהכול, מפני שיכול להימצא איתו במגע קבוע, ולכן יעזור לו בצורה מהירה ויעילה לשנות את עצמו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" שיחה 31, 11.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתגבר על ההבדלים במשפחה
על כל פשעים תכסה אהבה
לא לתפור טלאים על מערכות יחסים ישנות אלא לבנותן מחדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest