דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם לתת לחבר אפשרות להגיע לכנס?

האם לתת לחבר אפשרות להגיע לכנס?

שאלה: אני כבר הייתי בכנס בעבר, האם יהיה לנכון אם הפעם במקומי אני אתן אפשרות לחבר לנסוע, הוא אינו מסוגל לעשות זאת בגלל שיש לו בעיות כספיות?

תשובתי: אם אדם נמצא בדרגת אהבה לזולת, "ואהבת לרעך כמוך", אז הוא מחויב (וגם רוצה!) לתת לאחר את ה"כרית" היחידה שלו, כלומר לשלוח את החבר לכנס. ואם אף אחד משניכם אינו נוסע לכנס, אז זוהי מידת סדום. ואם רק אתה נוסע, אז אתה רשע. אך זה רק בדרגת "אהבת הזולת".

מדרגת האהבה זו המדרגה האחרונה, הגבוהה ביותר של התיקון. עד למדרגה הזאת, קיימות עוד הרבה מדרגות, ואנחנו נמצאים בינתיים במדרגת הרשעים. לכן, לנהוג נכון זה אומר לנהוג בהתאם לדרגה שלך, לפי ההלכה (החוק, "הלכה" מהמילה "הליכה", התנועה אל המטרה, כלומר התקדמות הנכונה), במקרה שלך, אתה הוא זה שצריך לנסוע, אתה בעל הכסף, כי אם תנהג אחרת, אתה תזמין שׂנאה ביניכם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה ומהותה", 13.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
להימצא במוקד הרעש בזמן הנכון
כיצד לעזור לחבר
בדיקת קשר

5 comments

  1. תלמידה מתמידה

    אבל אנחנו משחקים הרבה בהתפעלות בפעולות של חיבור כדי להגיע לשלב ודרישה אמיתית למצב הזה אז מדוע בעניין הנ"ל אי אפשר לנהוג כך מתוך רצון להיות בדרגת 'ואהבת לרעך כמוך'?

  2. לפי הבנתי כאשר אדם מצליח לעשות בירור פנימי ולהבין שהקשיים שלו לא יאפשרו לו להגיע לכנס אז הברירה היא לעזור לחבר שיגיע במקומו (מטעם הקבוצה) וכך גם הם לא יגיעו לשנאה

  3. איך ידע האדם מתי הוא נוהג נכון.
    אם מה שגובר על הכל אצלו, זה לתת לחברו לנסוע במקומו.

  4. ואלרי מנהריה

    למה ????? כי עלה כאן, לדעתי, משהו חשוב מאוד !!!(נגיד)"לאיש אחד יש שונאים לא מעט(ללא הבנתו למה…), אך במקרא זה – *גם* ברור לו, שאם יסע – מבחינתו זהו בכח עד כדי סבל, של מחשבות אינסופיות על חרטות ושינא, כך או אחרת, כבר כלפי עצמו על הטעות…" ***אז איפה כאן האמצע???***או מניעת התוצאה הפרדוקסאלית???***

  5. מצד אחד עלינו לנהוג לפי הדרגה שלנו – רשע, אבל מצד שני אתה הרבה פעמים הזכרת את חשיבות המשחק:
    "בקבוצה צריך להראות יחס חם לחברים, אפילו אם זה לא קיים. אנו משחקים אחד מול השני, וכך כולנו משחקים ביחד נגד האגו שלנו, כי צריך לעשות את כל מה שאפשר, כדי לבלבל את האגו ולנצחו. זה משחק ולכן אין כאן רמאות, אלא עיסוק רציני, המסייע להתפתחות שלנו."

    איך יודעים איפה להציב את הגבול?
    תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest