דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם לעולם יש צורך במלחמה הומאנית?

האם לעולם יש צורך במלחמה הומאנית?

שאלה: בהיסטוריה של העָם היהודי תמיד קרה כך, שהוא ניצח במלחמות עם אויבים דווקא כאשר הוא התאחד. האם עכשיו קורה אותו הדבר?

תשובתי: ודאי, כי חוקי הטבע אינם משתנים. עָם ישראל צריך לבחון את עצמו כתופעת טבע. אנחנו תמיד ניצחנו על ידי האיחוד שלנו: כך היה בימי מרדכי ואסתר, גם במלחמות של המכבים וגם במלחמות של דוד המלך.

אבל זה לא היה סתם איחוד כמו בפלוגה צבאית שיוצאת למשימה קרבית, שלאחריה האיחוד והחיבור מסתיים. זהו איחוד של כל עָם ישראל, כאיש אחד בלב אחד, שאותו דורש מאיתנו הטבע. אפשר לקרוא לזה דרישתו של הבורא, כי הטבע הוא שווה ערך לבורא. הכוח העליון שעליו מדברת חכמת הקבלה, זה הכוח הכללי של הטבע שנמצא מעלינו.

זוהי גישה חומרית לחלוטין, ללא שום מיסטיקה, וזה לא דת. תפילות רגילות לא יעזרו, ואנחנו נוכחים לדעת שכך הוא הדבר, אלא רק החיבור. היום בפני עָם ישראל ניצבת מטרה לא סתם להתאחד כדי לנצח את האויבים, אלא כדי להביא טוב לעולם כולו.

האויבים תוקפים אותנו, לוחצים, רוצים להשמיד אותנו, בצורה כזאת הם מחייבים אותנו להתחבר בינינו.

שאלה: זה מאוד מבלבל, כי נדמה שאנחנו צריכים להתאחד כדי להשמיד את האויבים?

תשובתי: היום הכול ברור לחלוטין, אין שום בלבול. כי אנחנו לא יכולים להשמיד אותם, אנחנו אפילו לא יכולים להילחם איתם במלוא הכוח. האם בימינו אפשר להפציץ את עזה? – ישראל מזמן מנסה לשכנע את תושבי עזה להתרחק מבתיהם שאותם מתכוננים לפוצץ, ואם הם בכל זאת ילכו, אז על הבית הזה מפילים פצצה.

שאלה: אז האם זה לא מעיד על כך שישראל מביאה אור לאומות העולם? האויבים משגרים עלינו טילים, בכך שרוצים להרוג תושבים אזרחיים שלנו, הם חטפו שלושה נערים ורצחו אותם, ואנחנו כעָם נאור דופקים להם בדלת ומבקשים לצאת כדי לפוצץ את הבית. האם קיים עם אחר שהיה פועל בצורה כזאת?

תשובתי: אבל האם בצורה כזאת ישראל מביא אור לאומות העולם, בזה שמראה דוגמה כיצד צריך לפעול? האם אומות העולם מצפים מישראל לדוגמה כיצד לנהל מלחמה באופן מתורבת והומאני? האם בזה אפשר להביא טוב לעולם כולו?

האויבים אומרים בפשטות רבה: באותה צורה שבה ישראל מתנהג היום, אז עדיף לו לא להתקיים. ובזה כל העולם מצטרף אליהם. לא נשארו לנו בעלי ברית בכלל: אם נערכת הצבעה באו"ם, אף אחד לא תומך בנו, כולם נגד.

כי המלחמה העיקרית אינה מתנהלת נגד האויבים, אלא נגד האגו העצמי שניצב בינינו ומפריד אותנו. התנאי הראשון, זה להפוך להיות עָם ישראל, כלומר להיות מחוברים בתוכנו כאיש אחד בלב אחד. רק אז אפשר לכנות אותנו עָם ישראל, ואז במקרה כזה, מגיע לנו להימצא בארץ ישראל, אם העם תיקן את עצמו והתאחד. ובזה אנחנו נזמין מצב טוב בכל העולם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 421, 17.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ארץ ישראל אינה בית חם
חמאס ישמיד בעצמו את הטילים שלו
איחוד ישראל: הזמן אזל 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest