דף הבית / חכמת הקבלה / האם כל אחד מסוגל ללמוד את חכמת הקבלה?

האם כל אחד מסוגל ללמוד את חכמת הקבלה?

שאלה: הייתי רוצה להירשם לקורסים במכללת "קבלה לעם", אבל מה שמבלבל ומביך אותי, זה מה ששמעתי בשיעור שלך בטלוויזיה, והבנתי שאני לא מבין שום דבר. החכמה הזאת נראתה לי יותר מידי מורכבת. האם מתאים לי בכלל להירשם למכללה? 

תשובתי: אני כל הזמן חוזר ואומר, שחכמת הקבלה זו חכמה שחייבים ללמוד. אי אפשר להסביר בשתי מילים את החכמה העמוקה, העשירה והעתיקה הזו, שמחצית מהמושגים שלה נמצאים בעולם העליון, אשר משם יורדים אלינו כל הכוחות וההשפעות על חיינו. ומה ששייך לעולם הזה, גם כן לא מובן עד שאתה לא יודע מה מתרחש בעולם העליון, ולכן אתה לא יכול להסביר מאיפה פתאום מופיעה איזו תופעה. כי אתה לא רואה את השורשים העליונים, אינך מבין כיצד התופעות מוקרנות משם על העולם שלנו, על ידי הכוחות שיורדים מלמעלה.

כשמתחילים ללמוד את חכמת הקבלה, שמדברת על האופי הכללי של האדם, על המהות הפנימית שלו, אנחנו משיגים את עצמנו, את העולם הסובב אותנו ואת שיתוף הפעולה ההדדי בין שניהם. אנחנו מתחילים להבין כיצד אנחנו משפיעים על העולם, וכיצד העולם משפיע עלינו. אנחנו משיגים יותר לעומק את החיים, את הזרימה שלהם, את הרצונות והשיקולים הפנימיים שלנו. זה עוזר לאדם לאזן את החיים שלו, להסתכל בצורה נכונה על המתרחש, להבין את הסיבה למעשיו ולתגובותיו על אירועים שונים.

חכמת הקבלה כוללת בתוכה הכול. אין תחום שהיא אינה חובקת אותו. היא יכולה לתת תשובה לכל שאלה: למה אנחנו מתרשמים דווקא מצלילי מוזיקה מסוימים? למה דווקא כך בנויה השפה שלנו? למה הגוף שלנו בנוי דווקא בצורה כזאת ויש לו ידיים ורגליים? למה אנחנו מארגנים לעצמנו סביבה מסוימת וחושבים שהיא נוחה לנו? ניתן לגלות הכול מתוך חכמת הקבלה, מפני שהיא מתחילה מתחילת הבריאה, מבריאת הרצון. ואחר כך הרצון הזה החל להתפתח וחדר לעולם שלנו, מה שנקרא המפץ הגדול, שכתוצאה ממנו הופיע והתפשט היקום שלנו.

חכמת הקבלה מתחילה מאפס, מתחילת הבריאה, ומעבירה את האדם דרך כל ההתפתחות, כולל היקום שלנו, יחד עם כדור הארץ הכלול בתוכו וכל ההיסטוריה שלו, עד לימינו אנו ממש. והיא לא נעצרת בזה, אלא מוליכה אותנו הלאה עד למטרה הסופית של הבריאה. כשהאדם רואה את כל התהליך הזה, הוא מקבל אפשרות לנהל את התהליך ואת כל החיים שלו. הוא רואה את כל הפרספקטיבה, את כל הדרך מההתחלה ועד הסוף, ולכן הופך להיות אדם ולא ילד קטן, כמו שהוא היום, שאינו מבין מה קורה איתו ורק מנסה לברוח ממכות הגורל.

אני מזמין את כולם ללימודים של מכללת "קבלה לעם" שמתחילים השבוע, ומאחל לכולכם הצלחה רבה!

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 1.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest