דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / האם יש לגוף שייכות כלשהי לנשמה?

האם יש לגוף שייכות כלשהי לנשמה?

שאלה: האם מהירות ההתפתחות של הנשמה ועלייה לעולם הרוחני תלויים בגלגולי חיים קודמים שלי?

תשובתי: הכול תלוי זה בזה. אם אדם מסוים, איזו נשמה בעולם מתקדמת או להיפך, קצת נסוגה אחורה, זה משתקף בכולם וכך גם עליה של נשמה. כולנו תלויים לחלוטין זה בזה, והמצבים הקודמים והבאים שלנו הם תמונה אינטגרלית לחלוטין, שאותה אנחנו חייבים להבין ולממש.

שאלה: הקשר בין גלגולים רוחניים וגשמיים הוא נושא מורכב מאוד. אם ניקח רק את הרוחניות, אז מובן שהמצבים מחליפים זה את זה, וביום אחד אפשר לחיות גלגולים רבים. בחיים הגשמיים אנחנו רואים שבני אדם נולדים ומתים. זו כביכול מערכת אחרת לגמרי, האם הן קשורות באופן כלשהו?

תשובתי: חיים ומוות של הגוף, אלה פשוט מצבים בדרגה בהמית. כעת אני מרגיש קשר הדוק עם הגוף הבהמי שלי והוא יקר לי מאוד, מפני שנדמה לי שדרכו אני מרגיש את החיים, אבל למעשה מדובר באשליה גמורה. אין בגוף הזה דבר עבורי. דרכו אני מרגיש כאב, תענוג, אבל רק בדרגה בהמית. אין לכך שום שייכות לנשמה. כולנו נשהה מעט בגוף הזה וניפרד ממנו בבוא הזמן.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.06.2019

 

3 comments

  1. יואל גזיאל

    קשה לי להבין או לקבל את החזרה הכפייתית כמעט על המילה …בהמי, בתשובות שקראתי. לדעתי אין שום דבר בהמי בהתגלמות הפיזית שלנו, זה חלק חשוב ואינטגרלי של מי שאנחנו. אותו ״גוף בהמי״ משתתף במשך חיינו גם במעשים שהם יפים, מעוררי השראה , מבטאים אהבה, חמלה ותמיכה, כמובן שזה הביחד של הגוף והנפש, ביחד הם מובילים לשלמות שלנו כבני אדם, ומקרבים אותנו לאלוהים החיי בקירבנו, ולא בבתי תפילה. אותו אור גנוז המאיר בקירבנו לעיתים ומכתיב לנו לעשות את הדברים הנכונים כאשר הגוף הוא המוציא לפועל האולטימטיבי. לא ניתן להפריד ביניהם, ויותר מזה כפי שיש גוף בהמי לפי הגדרתך יש גם נפש בהמית,
    יו יו

  2. שלום הרב,
    אם מישהו עובר גלגול נשמות
    אז מה קורה אם כול מי שהוא הכיר פעם?
    נגיד מישהו התחתן נולד ילדים מת ומתחיל חיים אחרים
    אז הם אף פעם לא יפגשו? בשמיים או משהו
    כמו חיות בטבע?
    תודה רבה! אשמח לתשובה:)

  3. שלום חנה
    השאלות ששאלת עוסקות בנושאים מורכבים שקצרה היריעה מלפרטם כאן.
    בבלוג יש חומר בנושאים אלו הם מחולקים לפי קטגוריות. אפשר לחפש לפי מילת מפתח.
    כמו כן ניתן להירשם לקורסים מקוונים ללא תשלום באתר קבלה לעם .kab.co.il
    בהצלחה
    רונית שי מנהלת הבלוג של הרב ד"ר מיכאל לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest