דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / האם יש הצדקה לקיום מדינת ישראל?

האם יש הצדקה לקיום מדינת ישראל?

שאלה: איך אפשר להסביר את התופעה שתמיד יש בדיקה וחקירה של מדינת ישראל, וזה לא קורה עם מדינות אחרות? יש הרגשה שלכל המדינות יש זכות, ולא רק זכות, אלא הן חייבות להעביר ביקורת על ישראל וישראל מתבטלת.

תשובתי: אין מה לעשות, ישראל מבוטלת מול כל המדינות מפני שהיא לא מצדיקה את קיומה. רוב התושבים בישראל מוכנים לעזוב ולרדת מהארץ. אף מדינה בעולם לא זקוקה למדינת ישראל, ולכן בשביל מי ובשביל מה אנחנו קיימים? רק בגלל שאין לנו לאן לברוח? המדינה שלנו חיה ללא רוח, ללא עתיד, ללא חינוך לאומי נכון. לכן אין הצדקה לקיום המדינה.

שאלה: איך עלינו להגיב על הטענות האלו?

תשובתי: עלינו לשנות את עצמנו, את הקשר בינינו, את האווירה הלאומית הפנימית כאן במדינת ישראל. עלינו לחנך לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך". להרים את הדגל של היהדות האמיתית, לא היהדות הפורמלית, אלא את אהבת הזולת, ואז כמו שכתב בעל הסולם נמשוך אלינו עוד המון אנשים מכל העולם. אבל כמו שאנחנו חיים עכשיו, אנחנו בעצם דוגמה רעה מכל הבחינות. החל מהפוליטיקה, הממשלה שלנו, וכלה בילדים וכל מה שקורה כאן. אנחנו מדינה שמקבלת מיליארדי דולרים כל שנה ומבזבזת עוד יותר מזה כל שנה. אנחנו עדיין קיימים כאן בחסדי ה', עם כל הפשלות שאנחנו עושים יום יום.

 

מתוך ישיבת כתבים, 24.10.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest