דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם יש אהבה בעולם הזה?

האם יש אהבה בעולם הזה?

מהי האהבה בעולם הגשמי שלנו? – זוהי אהבה "בהמית", גשמית, אגואיסטית שבאמצעותה אנחנו נהנים זה מזה.

ההורים אוהבים את ילדיהם בצורה אינסטינקטיבית, והילדים אוהבים בצורה אינסטינקטיבית את הוריהם, במידה שהם מקבלים מהם את הרצוי. וכל זה מתוך כוונה אגואיסטית. תנטרל באימא את האינסטינקט האימהי שלה כלפי הילד שלה והיא תתייחס אליו כפי שהיא מתייחסת לכל ילד אחר. שימות מרעב, לא אכפת לה. כך שהחוש ההורי אינו אהבה אלא אינסטינקט.

האהבה בין המינים מתעוררת על ידי ההורמונים. תחדיר באדם את המכשיר המתאים ותראה כיצד האהבה שלו נעלמת בהדרגה, או להיפך, מתעוררת במקום ריק. מדובר כאן על משיכה הורמונלית.

כל זה שייך לדרגה הבהמית ואין כאן שום דבר חוץ מזה. גנטיקאים וביולוגים יכולים להסביר בצורה מפורטת מדוע זה כך. אך אנחנו כמובן מהללים את הרגש הזה ומשייכים אליו מהות רוחנית, רק מפני שאנחנו נהנים ממנו יותר מכל, ובהתאם לכך רוצים לרומם אותו בעינינו.

חוץ מזה, יכולה להיות גם אהבה חסרת גבולות, שיש בה פגם גדול. הרי אם האהבה היא ללא גבולות, ללא יראה, היא מביאה לשנאה. אם מישהו אוהב אותי, אסור לי לאפשר לו לאהוב אותי חזק מדי, וגם הוא בעצמו צריך לדאוג לאותו הדבר. כל דבר צריך להיות במידה ובמשקל הנכון. אם האהבה "עולה על גדותיה", היא מבטלת אותי ואני מתחיל לשנוא את האוהב, אני דוחה אותו.

ניתן לראות זאת מהדוגמה של הורים וילדים: אהבת יתר לילד מעוררת בו בוז ושנאה. ומי שאשם בכך הוא לא הילד אלא המבוגר שאינו מגביל את אהבתו, מה שנקרא: אינו מלווה אותה במסך. אנחנו חייבים תמיד להיות בביקורת על מידת הקשר ההדדי שלנו. רק בעולם אין-סוף, בגמר התיקון, נוכל לרכוש מסכים "אינסופיים".

אם כך, בעולם שלנו אין טעם לדבר על אהבה. אנחנו רק מנצלים זה את זה מתוך הרגל. לא צריך לפסול את זה או לבוז לזה, הרי כאלה הם החיים שלנו. לדוגמה, בני זוג שחיים יחד שנים רבות ודואגים זה לזה. אך חייבים לראות את ההבדל: בסופו של דבר, אני עושה את זה מתוך הרגל שנעשה לטבע שני, מתוך הרצון, מתוך הדחפים האגואיסטיים שמתעוררים בי ומתמלאים מזה. ובעולם הרוחני האהבה היא השפעה טהורה.

מתוך שיעור בנושא "אהבה", 04.03.2011

One comment

  1. לא ברור איך אהבת יתר גורמת לבוז אם אני אוהבת את ילדי או משהוא קרוב אלי ובעצם למה אתה מתכוון באהבת יתר ואיפה עובר הגבול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest