דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם ישנן מחשבות מקריות

האם ישנן מחשבות מקריות

שאלה: האם אוסף הרגשות שלנו נקבע מראש או שאפשר לפתח אותן? מי מפתח אותן, האדם עצמו או החברה?

תשובתי: במהלך חייו האדם לא בוחר דבר, אין לו בחירה חופשית. האדם עובר בהדרגה על פני הרגשות שונות, שניתנות לו כדי לצבור בסופו של דבר, כמות ואיכות מסוימות של הרגשות ותחושות ולבוא לדיפרנציאציה ומימוש נכונים. התהליך יכול להימשך עשרות גלגולי חיים, עד שתצטבר באדם כמות הכרחית של הרגשות ואז הוא מגיע לחכמת הקבלה.

האוסף של כל הרֵגשות של האדם, התגובה שלו לכל האירועים נקבעים מראש. בטבע של כל דרגה שהיא, אין מקריות עד לניואנסים הזעירים ביותר. אבל באדם זה מבולבל, נדמה לו שהוא עושה משהו, משפיע על משהו, פתאום מתרחש משהו באופן מקרי, אלא שאין שום מקריות, הכול מוחלט וקבוע לחלוטין!

שאלה: יוצא, שמחשבה, זו תולדה של הרצונות שלי. איני יכול לא לחשוב על מה שאני רוצה?

תשובתי: כן. המחשבות תמיד מכוונות את האדם למילויים חדשים. אתה תמיד חושב על מה שאתה רוצה.

שאלה: לפעמים נכנסות לראש מחשבות מקריות, שאין לי שליטה עליהן. נניח, אני יושב בשיעור, ופתאום נזכר כיצד לפני שש שנים שטתי בספינה או נסעתי לאן שהוא במכונית. לא מובן, מאיפה זה מגיע…

תשובתי: בתוכנו כל הזמן מתרחשים תמורה, סיווג ומיון, חיבור, סידור של המחשבות שלנו, אין בהן שום דבר מקרי. יכול להיות שהן נדמות לך מגוחכות לגמרי, מיותרות, אבל כך זה רק נדמה. למעשה זו לא ספינה ולא לפני שש שנים, אלא אותם נתונים שנרשמים בתא מסוים של זיכרון רגשי ושׂכלי, כדי להביא אותך בסופו של דבר לאיזו הרגשה רוחנית.

שאלה: כיצד לעבוד עם זה?

תשובתי: בשום צורה. עליך להתקדם רק בתנאים שניתנו לך ברגע נתון, ואלה לא הפרעות, אלא מה שיש. אל תשים לב אליהן, תעסוק על רקע של כל אלה רק בדבר אחד, תמיין את המחשבות והרֵגשות שלך ותכוון אותם למטרה, כדי שבחיבור עם אחרים תגלה את הכוח הכללי המשותף של איחוד, שנקרא "בורא". אז, תצא לדרגה שבה הכול מתגלה לך, ואתה מבין את כל הדקויות, את כל הקשרים, את כל מה שקיים.

מתוך שיעור וירטואלי, 13.08.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest