דף הבית / כלכלה / כסף / האם הקפיטליזם נכשל? – 1

האם הקפיטליזם נכשל? – 1

דעתו של אנחל גוריה, מזכ"ל ה-OECD: "האם הקפיטליזם המערבי כשל? תשובתי לשאלה הזאת היא: לא.

כשלנו כרגולטורים, כשלנו כמפקחים, כשלנו בניהול שליטת התאגידים, כשלנו בניהול הסיכונים, וכשלנו בחלוקה הנכונה של התפקידים בארגונים הכלכלים הבינלאומיים.

הכישלונות הפיננסיים שלנו מייד התפשטו למגזרים הכלכליים הריאליים. ממשבר פיננסי עברנו לשיתוק כלכלי, לגדילה חדה באבטלה. לכן המשבר השאיר אחריו ירושה מפלצתית: שיעור אבטלה גבוה, גירעון עצום בתקציב, חוב מדיני שמצטבר וממשיך לגדול.

לכן חשוב מאוד להבהיר כיצד אנחנו מתכוונים להיאבק עם בעיות החובות, מבלי להקריב את הצמיחה הכלכלית ואת התעסוקה. רפורמה בשוק המסחר ובשוק התעסוקה, חינוך, חדשנות, צמיחה עם אוריינטציה אקולוגית, תחרות, מיסים, בריאות – זה מה שצריך להפוך למטרתנו העיקרית בקונטקסט האסטרטגיה הממושכת של שיקום הצמיחה הכלכלית היציבה.

זה יעזור ליצור מקומות עבודה חדשים ולפתור את בעיות החוב המדיני. אנחנו צריכים גם לבצע שינויים במישור החברתי, ולהתמקד במדיניות חדשנית כדי להגן על השכבות החלשות ביותר של האוכלוסייה".

התייחסותי: אנחנו רואים כיצד חוסר ההבנה של האבולוציה של החברה, חוסר ההבנה של שלב ההתפתחות הבא – איחוד הדרגתי שמביא לקהילה גלובלית אחידה, הופכת את האדם לעיוור. הוא ממשיך "להסתכל לתוך עצמו" ולראות את התמונה הקודמת של העולם.

ידיעות קודמות בנושא:
הפדרל ריזרב: הכלכלה האמריקאית עדיין בשפל
תמות היום, כדי שאני אוכל למות מחר
לא ניתן לתקן את המודל הכלכלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest