דף הבית / כנסים / האם העולם שלנו הוא עד כדי כך יציב?

האם העולם שלנו הוא עד כדי כך יציב?

כנס גאורגיה. שיעור מס' 1

כל המקורות הקבליים מתארים את המערכת של ההנהגה העליונה, כלומר את אותם הכוחות שפועלים עלינו, אבל אנחנו לא מרגישים אותם.

את הכוחות עצמם אנחנו לא רואים, אלא רק מרגישים את התוצאות של פעולתם, בדיוק כפי שלא מרגישים ולא רואים את הזרם החשמלי שעובר בחוטי החשמל. רק אם נדלקת מנורה או שמקבלים מכת חשמל, אנחנו מבינים שהזרם קיים. באופן זהה אנחנו לא יודעים מה מתרחש איתנו, כלומר אילו כוחות פועלים עלינו.

אנחנו נעים, גדֵלים, חושבים על משהו, חווים איזה שהם אירועים, מסביבנו כל הזמן משהו קורה. מהיכן נובעים כל האירועים הללו? מי מנהל אותנו? בעיקרון, אנחנו לא יודעים את זה. נדמה לנו, שהכול קורה באופן מקרי, או שאני בעצמי חושב על משהו. אבל מהיכן הופיעו המחשבות האלה אצלי, אני לא יודע, לכן נדמה לי שהן שלי.

כלומר, האדם בעולם שלנו רואה רק קטע קטן של כל העולם, של כל המערכת, ולכן נמצא במצב של ניתוק מהעולם האמיתי.

והעולם האמיתי הרבה יותר גדול. מאיפה אנחנו הופענו? למה נולדנו בכאלה תנאים, עם כאלה נתונים, בכזאת משפחה? מאיפה בכלל כל היקום שלנו?

פעם חשבנו שהיקום קיים באופן נצחי. כאשר למדתי בבית הספר, אז אמרו לנו שהכול קיים באופן נצחי.

אחר כך פתאום גילו שהיקום קיים בסך הכול 14 מיליארד שנה, שהוא התחיל מהמפץ הגדול והתפשט הלאה, כלומר כבר בזמן מוגבל. ומה היה לפני כן? לא ידוע. אבל ידוע שהתאריך הזה, זו לידת העולם שלנו.

המדע המודרני מראה, שאם אנחנו חודרים לתוך החומר, לתוך האטומים, ואחר כך מעבֵר לאטומים, מעבֵר לחלקיקים אלמנטריים, אז שם הכול נעלם, אין חומר, אלא קיימים כוחות בצורת עננים. אלקטרונים, פרוטונים, נויטרונים, זה לא חלקיקים אלמנטריים, אלא איזה שהם עננים, פעולות. ולכן יוצא, שכל מה שהיה פעם נדמה לנו כזה בטוח ויציב: חומר, אנרגיה, מידע, כל זה משהו מתמוסס איפה שהוא בנפח לא מובן.

לזה המדע מגיע היום. ולכן קשה לנו מאוד לתקשר איתו, מאחר שאנחנו לא נבראנו לתקשר עם מונחים כאלה. לכן המדע מגיע למשבר. ועל רקע של המשבר הזה, שוב מתגלה חכמת הקבלה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס גאורגיה, 05.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מֵעֵבֶר לתחום החומר
המדע – רגע האמת וקצה גבול היכולת
מבוי סתום או יציאה למציאות חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest