דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם הבורא שומע אותי?

האם הבורא שומע אותי?

thumbs_24_100_wp.gifשאלה: בזמן התפילה אני שואל את עצמי: האם הבורא נמצא עמי, האם הוא שומע אותי? איך אני יכול לדעת זאת?

תשובה: בדיוק בגלל זה חכמת הקבלה אומרת, כי לא מספיק לאדם פשוט לתאר, לפנטז, כאילו הוא פונה לבורא – הוא צריך לגלות אותו. ייעודו של האדם בעולם הזה מסתכם בגילוי הכוח העליון ובניית קשר יציב עמו. חוץ מזה, הוא צריך להתחבר עמו בצורה כזאת, שבעצמו, במקום האור העליון, ינהיג את העולם. כך כתוב: "שובה ישראל עד ה' אלוקיך".

הכוונה היא שאנחנו צריכים לעלות עד לדרגת הבורא, וממש להיות במצבו, בהבנת תוכנית ומחשבת הבריאה. אנחנו צריכים לדעת את מערכת כל העולמות, להנהיג אותם, לקחת את תפקודם על עצמנו. וזה בכללות נקרא גילוי.

אם האדם בינתיים רק מתפלל, בלא ידיעה למי הוא פונה, והאם יש בכלל מישהו, שאליו ניתן לפנות, אז זה נקרא זמן ההכנה. גם את התקופה הזו הכרחי לעבור, אך השאלה היא האם האדם נמצא במצב הכנה, שצריך להביא אותו לגילוי?

אנחנו, בעצם, לומדים בהתאם לעצות שנותנים מקובלים: לומדים את החומר ומעצבים את עצמנו בצורה כזאת, בכדי שכל יום, כל שלב בלימוד יקדם אותנו לגילוי הכוח העליון. וכאשר המערכת העליונה שמנהיגה את העולם תתגלה לנו, אז נדע איך לפנות אליה ולהמשיך את התפקוד שלנו כבר בצורה ברורה.

כעיקרון, זהו מה שנדרש מהאדם: לא להיות כמו בהמה קטנה ומוכה בעולם הזה, שלא יודעת את מטרת קיומה ופשוט מעבירה את שנות חייה האומללים. לא, אנו צריכים להגיע לידי כך שנהפוך לאדם גדול!

אני מקווה, שאם תלמדו נכון, תשיגו זאת – משום שהכול נמצא בידיים שלכם!

להרחבה:
מאמרו של בעל הסולם ג' תנאים בתפילה
לקריאת שיעור על מאמר זה
לצפייה בשיעור על מאמר זה מה- 16.4.2007

2 comments

  1. "אני מקווה, שאם תלמדו נכון, תשיגו זאת – משום שהכול נמצא בידיים שלכם!"

    המשפט הזה חודר ומסביר מה יש לנו לעשות ,שנלמד נכון ומתוך הלמידה הזאת נלמד גם להתפלל נכון.

    הלוואי ששבוע הספר שמתחיל מחר ,יהיה כשופרו של משיח שיפוצו מעינות חכמת הקבלה החוצה.

    שמע אל ענני בתפילה.

  2. אני אדם חלש. אני לא יודע איפה הבורא מה זה אני מכיר תענוג ולפי זה אני הולך. איך אדם אמור להבין את הבקשה הזאת שמעל הטבע שלו כשמה שנראה לו זה מה שהוא מבין גם מהתנהגות של חברים הוא לא יכול לתרגם את זה שזאת השפעה או מה זה בכלל אמור הגיע לבקשה נכונה למקור הנכון שידע שיקבל תשובה? או שאני טועה בבקשה תסביר.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest