דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם בחברה העתידית תשארנה מטרות אישיות?

האם בחברה העתידית תשארנה מטרות אישיות?

שאלה: האם בחברה העתידית שבנויה על חוקים רוחניים ופועלת כגוף אחד, תשארנה  מטרות אישיות כלשהן אצל כל אדם או תהינה רק מטרות כלליות?

תשובתי: כל מה ששייך לגוף הפיזי שלנו יסודר בצורה הפשוטה ביותר, כיוון שכל הרצונות והמטרות שקשורות לקיום הגופני שייכים לדרגת החי. מובן שכל אחד זקוק למזון, למין ולמשפחה, ואתה מסדר את כל זה, אך לא יותר ממה שנחוץ.

הרי לא יעניין אותך כלום חוץ מהשגת המטרה בקבוצה, בחברה שלך. שם, בתוך החברה, אתה תרגיש את החיים שלך ברמה אחרת, בדרגה אנושית, רוחנית. לכן החיים הגשמיים שלנו יהיו פשוטים מאוד.

שאלה: האם בעולם החדש יהיו מדענים, מורים, מוזיקאים? נאמר, שאני כָּנר, האם תהיה לי מטרה אישית?

תשובתי: המטרה שלך תהיה לנגן כמה שיותר יפה וטוב בכינור בכדי להתכלל בחברה ולגרום לחיבור בין אנשים. הרי אם אתה הבאת תועלת לחיבור הכללי וחיזקת אותו, אז תגיע למטרה האישית שלך – חיים בתוך כולם.

שאלה: האם המטרה שלנו היא להרגיש את עצמנו מחוברים כאיש אחד בלב אחד?

תשובתי: זאת לא מטרה, אלא אמצעי. המטרה היא להרגיש את מקור החיים ולהרגיש שאני מועיל לכולם כאשר אני אוהב את הזולת כמו את עצמי.

שאלה: המטרה של כָּנר בימינו היא להפוך למבצע הטוב ביותר. מה תהיה מטרתו בעולם המתוקן?

תשובתי: גם כן להפוך לכנר הטוב ביותר! אך היום המשמעות בשבילך של "להיות הטוב ביותר" היא לקבל הרבה כסף וכבוד. לכן האגו דוחף אותך להיות הטוב ביותר במטרה אישית פרגמטית.

אולם, בעולם של המחר, אתה משתוקק להפוך לכָּנר הטוב ביותר לא לשם האגו, אלא להיפך, מתוך אהבה לאחרים. מה שמניע אותך הוא לא אהבה עצמית על חשבון האחרים, אלא הרצון לשרת לאנשים. הכול אחרת לגמרי – מתחילת העבודה ועד סופה.

גישה כזאת מאפשרת לך להרגיש את כל הבריאה דרך הלב והמוח של החברה. ואז אתה תראה את העולם העליון. אתה לא תרגיש עולם של חיות כמו היום, עולם שנתפס על ידי חמשת החושים, כיוון שגופנו שייך לדרגת החי. העולם החדש יהיה מורגש דרך חמשת החושים הכלליים שנבנו עקב אוסף של כל הרצונות והתשוקות של החברים.

לכן אתה תרגיש את העולם ברמה גבוהה יותר. במקום ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש הרגילים, ייווצרו אצלך חושים הנקראים: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 364, 29.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חושים קבוצתיים
לדאוג לאחרים
בשדה האחד של הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest