דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם ארבע "C" לא יעזרו לנו?

האם ארבע "C" לא יעזרו לנו?

שאלה: לפנינו המאה ה – 21, מאה של אוטומציה, רובוטיזציה, קידמה מדעית-טכנולוגית. נאמר, שלאדם צריכים להיות ארבעה "C": חשיבה ביקורתית (Critical thinking), יצירתיות (Creativity), תקשורתיות (Communication) ושיתוף פעולה (Cooperation). יתר על כן, הודות לשינוי ובנייה מחודשת של מערכת החינוך ורכישת ארבעת ה"C", נוכל להשיג מצב שבו ההתקדמות הטכנולוגית תהפוך את החיים שלנו ליותר מעודדים, המאפשרים מימוש עצמי, פריחה ושגשוג. כיצד אתה מתייחס לזה?

תשובתי: בחיוך לגלגני קל, רך, ואפילו סרקסטי.

שאלה: האם אתה סבור, שארבעת ה"C" לא יעזרו לנו?

תשובתי: שלוש או ארבע "C", זה לא משנה. אם לא נסלק את האגו כבסיס ומצע לכל הפעולות שלנו, כבסיס לכל היחסים ההדדיים שלנו, אז שיתוף הפעולה הזה, החשיבה הביקורתית, היצירתיות והתקשורתיות האלה, יגרמו לנו רק נזק.

שאלה: ואפילו תקשורתיות?

תשובתי: בוודאי. כך גם נאמר: " חיבור בין רשעים, רע להם ורע לעולם".

הערה: מעניין, שבכל המחקרים שנעשים על ידי מדענים רבים, אפילו לא מתקרבים ליסוד הזה. הכול כביכול נמצא על פני השטח…

תשובתי: לא, הם גם לא יכולים, מפני שהם עצמם כאלה. לכן הם לא רואים באגו שום דבר שלילי. הם מגיעים למסקנה מתוך הטבע של האדם. כאשר אני מדבר איתם על כך הם מסכימים, אבל סבורים שאין מה לעשות עם טבע האדם.

מה אפשר לעשות? לא לתת לבני אדם בידיים את ארבעת ה"C" הללו! בשביל מה אתה נותן פצצה גרעינית למי שיכול להילחם רק בעזרת מקלות, האם זה טוב בשבילו? תראה מה שנעשה בעולם! אסור לעשות זאת.

שאלה: כלומר אתה סבור, שהיסוד הוא רק אחד האגו, וצריך להכות רק בנקודה אחת?

תשובתי: רק על ידי חינוך.

שאלה: במה היית מחליף את ארבעת ה"C" הללו? מה צריך להיות לאדם, כדי להיכנס למאה ה – 21 ולחיות בה?

תשובתי: אני לא חושב שאנחנו נמצאים במאה ה – 21. אני לא סבור, שאנחנו בכלל מתפתחים לאן שהוא. אנחנו מכינים לעצמנו עתיד נוראי שיפוצץ את כדור הארץ. ושום דבר אחר אני לא רואה. כאשר אני מדבר עם אנשים, במיוחד עם מדענים ופילוסופים, אני רואה, שיש להם את אותה דעה ואותו יחס: "אנחנו לא נצליח לעשות כאן כלום, עלינו להיכנע ולחיות בשלווה". זה הכול. מפני שאי אפשר לשנות את העולם הזה.

אבל בעולם הזה כל הזמן הולכים וגדלים כוחות שליליים, פצצות, מטוסים, צוללות וכדומה. כלומר האנושות מכינה את כל זה. בשביל מה, כדי שיום אחד זה יתפוצץ? זו בעיה.

הבעיה היא שבתוך האנושות ישנה קבוצה אחת קטנה, שנקראת "העם היהודי", שחייב (מבלי להתקשר עם עמים אחרים, מבלי לשכנע אף אחד), להגיע לאיזון בתוכו, ואז גם כל העולם יהיה מאוזן.

כלומר צריך ליצור כאלה תנאים בעם, שיתפשטו בכל רחבי העולם (והם יתפשטו), תנאים של שיתוף פעולה הדדי נכון של כל בני האדם ביניהם לאחד יחיד שלם.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 25.9.2018:

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest