דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אפשר למנוע נפילות?

האם אפשר למנוע נפילות?

thumbs_parashut_100_wp.gif

שאלתו של גילי: לפעמים קורה לי, שאני מתנתק מהכוונה ומהדרך, ולפעמים אני מרגיש כל מיני פחדים וריקנות שקשורים לעולם הזה. לאחרונה אני מנסה להסתכל עליהם ולנסות לראות את הבורא, לקרוא את "שפתו". ולפתע, אם אני מרגיש התרוממות רוח ועושה מעשה, גם בו אני מרגיש שקר של חוסר כוונה. מה עלי לעשות?

תשובה: אלה עדיין לא כל ההתרשמויות שעליך לצבור בתוכך על מנת להתחיל לחוש השגה עליונה. מה לעשות? להמשיך. (תקרא על כך אצל בעל הסולם ורב"ש). 

אף אחד אינו מכיר מראש את כל הנפח של נשמתו, נפח אשר צריך להתגלות במלואו בתוך כל רשימו, בכל מדרגה. רק אחרי זה מתרחשת העלייה של הנשמה למדרגה הבאה.

לכן עלינו רק "ללחוץ" בכוון אחד, כמו שכתוב "כשור לעול וכחמור למשא" (עבודה זרה ה, ע"ב), ו"לא עליך המלאכה לגמור ואין אתה בן חורין להיבטל ממנה" (אבות ב כא). והתיקון יגיע.

גלוי הבורא מגיע בפתאומיות, בהפתעה, לפי העיקרון "יגעת – ומצאת".

שאלתו של נדב: האם בזמן ירידה צריך לפתוח מיד ספר או לנסות להתמודד תחילה עם המצב לבד?

תשובה: עדיף לפתוח ספר, אתר אינטרנט או את הבלוג שלי – באותו המקום שלבך חפץ.

שאלה: האם יכול להיות שאדם יתקדם בדרך מהר מדי? ויסתכן בנפילה?

תשובה: הנפילות מועילות וחייבות להתממש בין המדרגות. אף פעם אין לאט מדי או מהר מידי – זה רק בתנאי שאדם נותן את כל היגיעה שמסוגל לה. כיוון שהמשתנים הללו אינם נקבעים על ידי האדם אלא ע"י הטבע של המדרגות. לכן ברגע שהוא מוכן למדרגה הבאה, והכין את הכלי לקליטתה, מיד המדרגה נפתחת. זאת אומרת, הכלי המוכן והמתוקן – מתמלא בתכונת ההשפעה, האור, הבורא.

3 comments

  1. רב יקר,

    אולי ניתן כל בוקר שני שיעורי תע"ס ?

  2. בכור נוטל פי שניים

  3. בני בכורי ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest