דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אפשר להבין את תלמוד עשר הספירות?

האם אפשר להבין את תלמוד עשר הספירות?

שאלה: מה צריך לקרות, כדי שאני אוכל סוף סוף להבין משהו ב"תלמוד עשר הספירות"?

תשובתי: כדי להבין על מה מספר "תלמוד עשר הספירות", צריך להרגיש את התופעות האלה בתוכי. הן לא קורות איפה שהוא על הירח, בחלל החיצון. לא מדובר על איזה שהן מערכות חיצוניות. כל העולם, כל המציאות נמצאת בתוכנו, בתוכי, ואני צריך בתוכי להרגיש את כל המציאות.

ואם אני מתאר אותה לעצמי, אז אני חושב על איך לתפוס אותה, ואיך אני יכול לשנות אותה, איך מגיע אליי הכוח העליון שמשנה אותי. כך אני מחלק את כל המציאות לאני עצמי ולאותו המקור שברא אותי, שעיצב אותי ושמשפיע עליי, כלומר הבורא.

בתוכי יש רצון לקבל ובו יש רצון להשפיע. הרצון שלו משפיע על הרצון שלי, והרצון שלי יכול בתגובה לעורר את הרצון שלו. כך אנחנו מתחילים לעבוד יחד, בצוותא, כמו שותפים.

ואין שום דבר חוץ מזה. ואז יוצא, שהחברים נמצאים בתוכי. אלה הן התכונות הקרובות ביותר אליי, לאותו חלק של הרצון שאני מרגיש כאני עצמי. יחד איתי הם מרכיבים את אותו גוש של רצון בתוכי, שממנו אני יכול לפנות לבורא ולנהל את הגורל שלי.

ואת כל שאר הרצונות שלי אני צריך לתקן וגם לצרף לגוש הזה, עד שכולי אכלל בעבודה הדדית עם הבורא.

זה יקרה, כאשר אני אקבל לכך השתוקקות נכונה וארצה שאנחנו נרגיש את כל זה בתוכנו. אני כבר לא אפריד את עצמי מהעולם בצורה חיצונית, בזה שחושב שהעולם נמצא איפה שהוא מחוצה לי, כל מיני מדינות, עמים, חברים. את כל זה אני צריך כל הזמן לתאר לעצמי בהתאם לתפיסת המציאות הנכונה – הכול נמצא בתוכי. ואז אני אתחיל לאט לאט להתקרב לזה.

בהתחלה העולם יישאר עבורי דואלי, ואני אראה אותו מחוצה לי, אך אתאר אותו בתוכי. אבל לאט לאט על ידי המאור המחזיר למוטב, אני אתחיל לחבר את שתי הגישות האלה לתמונה אחת. האדם משיג לאט לאט כזאת תפיסה, על ידי כך שקונה את ה"קו האמצעי".

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 22.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נצייר את העולם איך שבא לנו!
הידע שמצטבר בלב
מה המקובלים מגלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest