דף הבית / כלכלה / כסף / האם אירופה רוצה למות?

האם אירופה רוצה למות?

דעתו של יושקה פישר, שר החוץ וסגן הקנצלר של גרמניה בשנים 1998-2005: "מנהיגי האיחוד האירופי מובילים את האיחוד האירופי לתהום כלכלית. הסיבה לכך היא האגואיזם הלאומי.

חייבים להושיט עזרה, במקום להשתמש בשיטות דיכוי. כל חברי האיחוד האירופי נמצאים בסירה אחת ולכן הסירוב לסיוע כלכלי הוא לא אופציה. ראשי המדינות דואגים רק לעתידם הפוליטי האישי, ומכאן נובעת ההססנות של פעולותיהם וחוסר הרצון שלהם לגלות את כל האמת.

ללא איחוד פוליטי ריאלי, לא היורו ולא האיחוד האירופי לא ישרדו. לפני חצי מאה, על רקע האינטגרציה הכלכלית, החלה להתפתח הלאומיות. היום פיתרון הבעיה הקיימת דורש יתר איחוד, שבלעדיו האינטגרציה של היורו והאיחוד האירופי תתפרק.

שתי השחקניות העיקריות והקובעות, גרמניה וצרפת, צריכות לעבוד בשיתוף ולהגדיל את האינטגרציה הפוליטית ביניהן, על מנת לסייע לשיקום הכלכלי של החברות החלשות באיחוד האירופי".

תגובתי: אוי, המאבק התמידי הזה בין ההיגיון לבין הקמצנות, בין העתיד הפוליטי העצמי ובין טובת העם או אפילו העולם… אבל ללא חינוך אינטגרלי, האיחוד האירופי לא יחזיק מעמד ויתפורר. כנראה שהעולם יצטרך לעבור דרך ייסורים, כדי להיווכח שהטבע מציב בפנינו את התנאי: לתקן את עצמנו ולהתאחד. להתאחד לא על מנת ליצור שוק משותף אלא על מנת ליצור ברית משותפת.
ידיעות קודמות בנושא:
אף אחד לא רוצה לשלם על הסחורה (בשוק האירופי)
הרעיון של האיחוד האירופי מאבד את כוחו בעיני הפוליטיקאים
סוף המודל היפה של האיחוד האירופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest