דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אדם בודד יכול לצפות להצלחה?

האם אדם בודד יכול לצפות להצלחה?

כנס בולגריה. שיעור מס' 4.

שאלה: למה כל כך חשוב ללמוד את חכמת הקבלה דווקא בקבוצה ולא לבד בבית?

תשובתי: ישנה אפשרות כזאת. אתה יכול להיכנס לאינטרנט, לקבל כל מידע, הארכיון פתוח לפניך: וידיאו, אודיו, טקסטים. ודאי, אפשר לשבת בבית וללמוד בעצמך את חכמת הקבלה, אבל איך תממש אותה הלכה למעשה?

אם אדם רוצה להפוך להיות מומחה מוסמך, הוא חייב לעבור ניסיון מעשי. תתאר לעצמך טבח שלומד כיצד להכין מאכלים לפי ספרים, אבל הוא אף פעם לא ראה מלפפון או עגבנייה וכולי. איזה מן טבח זה?

איך אתה יכול לממש את חכמת הקבלה אם אתה לבד? שום דבר לא ייצא. אתה חייב לממש אותה בקבוצה, עם החברים, מפני שרק בקשר הנכון ביניכם אתם תתחילו להרגיש את מה שכתוב בספרים. ודאי, אתה יכול ללמוד גם בבית, אבל מזה אתה לא תתקדם בכלל, מפני שלא תדע מה אתה לומד.

ישנם חברים שלומדים בבית ואפילו לא רוצים להגיע לכנסים, להיפגש עם אנשים אחרים. הם סבורים, שמספיק להם פשוט ללמוד. מה אפשר לומר להם? הם לגמרי לא מממשים את לימודיהם: לא מרגישים את החומר, לא מגלים את אותו העולם שעליו הם קוראים.

אני יכול לדבר על זה הרבה, אבל האדם צריך להבין, שחכמת הקבלה נתפסת רק בקבוצה. כל המקובלים כותבים על זה.

אם אדם מגיע אלינו לשיעורים ופותח ספרי קבלה מקוריים, אז בכולם נאמר על כך. אבל הוא לא קורא אותם, מפני שהוא מתעצל. הוא לא רוצה בזה, מפני שאז הוא יצטרך לפעול נגד האגו שלו: לבוא לקבוצה, לקחת חלק באירועים המשותפים, לעסוק בהפצה וכולי. לכן אנשים כאלה עוזבים אותנו, ובזה מסתיימת ההתפתחות הקבלית שלהם.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בולגריה, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לנשום ביחד
להתקדם ביחד או לסבול לבד
דבוקים במטרה אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest