האלמנט השלישי

מיכאל לייטמן

מתוך עולם האצילות, שבתוכו הרצון המושלם (הכלי) מתאחד לאחד שלם עם האור המושלם, יורדים האור והכלי מחוברים יחד עד למקום הנמוך ביותר של הבריאה, לעולם הזה, שבו הרצון מורגש על ידי הגוף של האדם, והאור קטן עד לכדי לניצוץ, שמחייה את הגוף הזה.

ברדתם למטה, מאבדים שני האלמנטים האלה את האחדות שלהם ומתנגדים אחד לשני בתוך האדם, והאדם צריך לעלות אותם חזרה למעלה (במסלול בצורת קונוס), ולחבר אותם, כמו בזמן הירידה שלהם.

בכל פעם מוסיפים לאדם רצון ליהנות, ובניגוד אליו – אור, והוא צריך לחבר אותם, להשוותם. לכן הוא מסרב להשתמש ברצון לקבל, בעזרת האור הוא הופך אותו לרצון להשפיע, וכאשר רצון האדם הופך להיות דומה לאור, הם מתאחדים ביחד.

אבל אז, מיד מתגלה לו רצון גדול יותר, אגו שאותו הוא לא יכול היה אפילו לצפות. ואז, שוב צריך למשוך את אור התיקון (קבוצה, לימוד), ולחבר את הרצון שלו עם האור, לחפש בו השתוות. וכך שוב ושוב, במשך כל 125 המדרגות.

ובכל פעם נדמה לו, שהוא כבר התגבר על כל האגו שלו. אבל כל ההחלטות הקודמות שלו להיות נאמן להשפעה ולהשיג תיקון, כל התיקונים נחרבים, כאשר מתגלה לו רק עוד גרם אחד נוסף של רצון, שמושך אותו שוב אל החושך, חוסר ההבנה, השנאה, וחוסר היכולת לעשות עם עצמו משהו.

וכל זה מהתוספת הקטנה והעלובה ביותר של רצון. ושוב צריך לחפש כוחות ואמצעים לתיקון. אבל בשביל זה חייב להיות אלמנט שלישי – הבורא.

כל זה נעשה בכוונה. כדי שבזמן העלייה מלמטה למעלה, בזמן הרגשת החושך ההולך וגדל בתוך הרצון ההולך וגדל, אנחנו נרצה לתקן את עצמנו ולהרגיש את הצורך האחד בשני, ובבורא.

 רשומות קודמות בנושא:
בשביל מה אנחנו צריכים את הבורא?
שלושה קוים
אני וט' הספירות שלי עם אור הבורא

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/2wiCq

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest