דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האיש שהגיע כדי להוביל אותנו מעלה

האיש שהגיע כדי להוביל אותנו מעלה

laitman_2010-03-15_9948_us-70.jpg

כל חכמת הקבלה מגיעה אלינו מספר הזוהר ומכתְבי האר"י. ואלמלא בעל הסולם לא היינו יכולים ללמוד אותה.

ספר הזוהר מלא משלים, סיפורים, שאנחנו לא מבינים. רק מי שנמצא באותה המדרגה עליה מסופר, מבין את שפת המשלים, ויודע על מה מדובר.

האר"י לא כתב דבר. הוא רק דיבר, וחיים ויטאל כתב. כל מה שחיים ויטאל כתב – ומדובר על המון חומר, והיה אפילו יותר – אלה דברים שהאר"י דיבר. מדובר על שנה וחצי, בסך הכל, שבמהלכה הייתה לו קבוצת תלמידים שלימד ולאחר מכן נפטר.

החומר הזה הגיע אחר כך גם לאלה שערכו ממנו ספרים בכל מיני צורות שונות. חלק מהחומר הוסתר במקום סודי, חלק אחר נקבר יחד עם חיים ויטאל ולאחר מכן הוצא מקברו, והחלק הנוסף הגיע בירושה דרך כמה אנשים ומי יודע מה עשו לו.

כשהאר"י דיבר, הוא דיבר בכללות על כל הדברים, ואם אין לאדם את כל החומר, ויודע מה לעשות איתו, מכיר ובקיא בזה, אז זו בעיה לארגן את החומר. מקובלים אמנם סידרו את הדברים, אך בכל זאת היו חוסרים, לא הייתה עקביות ולא הדרגתיות.

לכן מה שבעל הסולם עשה, הוא הוסיף לכתבי האר"י את הפירוש שלו, כדי שנוכל בצורת לימוד נכונה, בזרימה, מקל לכבד, להבין מה בעצם כתב האר"י. בלי זה לא היינו יכולים בכלל להבין את העניין, ובחכמת הקבלה, כשאתה לא יודע על מה מדובר, אתה יכול לדמיין כל דבר. לכן אנחנו צריכים באמת להבין איזו עבודה גדולה הוא עשה, בעל הסולם, ואיך אנחנו בלעדיו באמת לא זוכים לכלום.

לפעמים שואלים אותי, יש מקובלים אחרים, למה אנחנו לא לומדים אותם? – כיוון שאין לך את מי ללמוד. כולם כתבו בדרגה שלהם, הגבוהה, כמו הגר"א, רמח"ל, אך ללמוד אי אפשר, כי לא פירשו זאת לאנשים קטנים כמונו, שנבין את הדברים האלו בצורה שנוכל להשתמש בהם, לממש אותם עלינו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 27.05.2011

ידיעות קודמות בנושא
שיטה ממקור ראשון
לקבל הזנה מלימוד בעל הסולם והרב"ש
מאילו ספרים אנחנו מקבלים יותר אור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest