דף הבית / המשבר ופתרונו / האינטרנט: הראי של האנושות

האינטרנט: הראי של האנושות

שאלה: מחר יחול היום הבינלאומי של "האינטרנט הבטוח", הוא יוקדש לבעיות של הסביבה הווירטואלית, שבה גולשים משתמשי און ליין. היום הגלישה ברשת כרוכה בהרבה צרות ואיומים גם לילדים וגם למבוגרים. האם אנחנו יכולים לשפוך אור על הסבך הזה עם כל ה"סמטאות" הצדדיות החשוכות שלו?

תשובתי: מדובר על צירי לידה. אינטרנט, זה באמת מקום מפגש משותף, "שוק משותף" לכולם. אני חושב, שהוא צריך לעבור דרך של "הכרת הרע", של ניקוי, צריך להבין יותר טוב את עצמו, בשביל מה ולמה הוא נוצר. בינתיים הסבך הווירטואלי דומה ל"מערב הפרוע", אבל לאט לאט האנשים המתבגרים ומסווגים את "המקום" הזה יותר ויותר.

ובאופן כללי, ברשת הזאת האנושות עושה היכרות עם עצמה. האינטרנט, זה כמו מראה. ולכן בכללות, אני מניח, שזהו תהליך חיובי. יכול להיות שצריך לזרז אותו, אבל רק לא לקלקל. הקלקולים בדרך יביאו רק לבעיות חדשות.

אנשים רוצים לקבל הנאה מהמכשיר הזה ולא יכולים לסדר אותו. בסופו של דבר הם יגיעו להכרת הרע ויבינו מה באמת צריך לעשות.

אבל אם מגבילים ומווסטים את הרשת לפי השיטה הישנה או בכלל מנתקים אותה, זה לא יעזור. האנושות התרגלה לעשות הגבלות חיצוניות, בעוד שאנחנו גורסים שחייבים לחנך את בני האדם. שההגבלה תבוא באופן טבעי מבפנים, ולא בצורה מלאכותית מבחוץ. עד שלא יבינו את זה, שום נקיטת אמצעים לא תעזור ולא תביא תועלת, האינטרנט בכל מקרה יהיה מקום רע, מקום שבו האנשים שופכים זה על זה את כל הרע שיש להם. ולהיפך, אם נטפל ונדאג לאנשים, אז הרשת הכלל עולמית תעבור תהליך של הבראה.

אין שום אמצעי אחר, זהו הפתרון היחיד. אז נקווה שיבואו אליו כמה שיותר מהר, ואז האינטרנט יהיה באמת מקום בטוח.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מאיץ ההתפתחות
שקר חיצוני או אמת פנימית
הקשר הווירטואלי קרוב יותר לקשר הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest