דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האינטגרל של הרצונות

האינטגרל של הרצונות

בקבלה, בשונה מהמדעים האחרים, לא מספיק לאדם פשוט ללמוד ולהבין את החומר הנלמד, ואפילו לא להרגיש אותו במובן הרגיל, המקובל על כולם. מה שמיוחד בחכמת הקבלה הוא שבה האדם מרגיש שינויים פנימיים. למעשה, הוא משנה את היסודות של הרצון, המוח והלב שלו. מתגלה לו רצון חדש, שמורכב מ-613 רצונות ו-613 מחשבות קשורות ותואמות שמאפשרות לממש את הרצוי. בכללות, הרצונות והמחשבות האלה מרכיבים את הנשמה של האדם. זה מה שהלימוד מגלה בנו.

לפני זה הייתה לאדם רק נקודה, רשימו קטן ביותר, שהיה נמצא בו בשלבי ההתפתחות הקודמים, שאותם אנחנו נשיג בהמשך. וכל העבודה שלנו, כל מה שיכול לסייע להתפתחות העצמית שלנו – זה למשוך ולהגביר באופן מקסימלי את כוח האור שמשפיע על הנקודה שמסתתרת בנו, כדי שהוא יפתח אותה כמה שיותר מהר.

זה לא אומר שאנחנו יכולים פשוט לפתוח את הברז כדי שהאור יזרום מהר יותר. כדי לזרז את ההתפתחות שלנו, אנחנו צריכים להיות מוכנים להשתנות.

אין אצלנו ביד כפתור שמווסת את האור שבא מהבורא אל ה"מנורה". את הכפתור הזה אני יכול לסובב רק מתוך הנקודה שבלב שלי. הגוף המוח לא יעזרו כאן (X). תנסו להבחין האם הנקודה שבלב שלכם מחוברת למפסק. אין לכם שליטה על זה, והאפשרות היחידה היא ההתכללות בקבוצה. כי במערכת הזאת זורם אור אין-סוף כולל ומופשט. ולכן, כדי לווסת אותו, חייב להיות סכום (∑), אינטגרל (∫) של המאמצים, שמגיע עד לאין-סוף. רק על ידי התכללות בכל החברים עוד ועוד, אני אוכל לסובב את המפסק, להגביר את האור, בהתאם לחוק השתוות הצורה.

מהו החוק הזה? – אני לא נמצא בהשתוות הצורה למפסק, לכוח המוחלט של הבורא. אבל במדרגה שלי אני יכול להפעיל אותו במידה מסוימת. ההבדל (Δ) בינינו נשאר, ובהכול קיימת איזושהי התאמה, השתוות.

שאלה: האם המפסק הזה הוא אישי לכל אחד או משותף לכולם?

תשובתי: משותף. מה שפועל הוא רק תפילת רבים, רק הרצון המשותף.

שאלה: איך אפשר ליצור חיבור קבוע בין הנקודה והמפסק?

תשובתי: זה בלתי אפשרי. כי קביעות מסמלת חוסר תנועה, במקרה כזה אתה לא מתפתח. תמיד יסיתו אותך מהדרך על ידי רצונות רעים. בהקדמה לתלמוד עשר הספירות (אות י"ז) בעל הסולם מביא את מילות התלמוד: "אם פגע בך מנוול זה, משכהו לבית המדרש", למקום שבו כולנו דורשים את הבורא, כלומר לקבוצה, לכוח הכללי שמסתתר בין החברים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 07.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד למדוד את התאוצה ברוחניות
המערכת חסומה, תקישו סיסמא
מפתח אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest