דף הבית / כלכלה / כסף / האיחוד האירופי: נילחם באבטלה

האיחוד האירופי: נילחם באבטלה

Laitman_2012-06-07_5956_w.jpg

ידיעה: בוועידת הפסגה של האיחוד האירופי בבריסל, המנהיגים האירופאים הבטיחו להפוך את המאבק באבטלה לאחת המשימות העיקריות. עכשיו האבטלה נמצאת ברמת שיא במדינות רבות. למען האמת, המנהיגים לא הגיעו לידי החלטה איך לתקן בצורה נכונה את המצב בשוק העבודה, האם זה לא מסמל דחייה של החיסכון.

האיחוד האירופי התחלק לשני חלקים: החלק הצפוני קורא לחסוך, והחלק הדרומי דוחה את החיסכון. גורמים אירופאים חוששים שבמדינות שסובלות מאבטלה גבוהה, ילך ויגדל המתח החברתי, האופוזיציה תקבל יותר ויותר קולות בבחירות, על אירופה מאיים "מרד חברתי".

תגובתי: לא ניתן להילחם באבטלה, כי הסיבה שלה היא לא הירידה בביקוש, אלא בשינוי של הרצונות שבבני האדם. לא ניתן יותר לפתות יותר את האנשים בקניות מיותרות. הרצונות שלהם משתנים איכותית, ולא סתם גדֵלים. הדור של החברה הצרכנית הולך ונעלם, אפילו מבלי להתפתח בכל רחבי העולם. המשבר זה לא מבוי סתום, אלה התקדמות קדימה, לקראת המצב החדש של האנושות.

חברים, אולי כדאי לנו לתקוף את הממשלות של האיחוד האירופי בפנייה, לבחון את הפתרון שלנו לבעיה, כי הרי כל הממשלות עוקבות אחר החומרים ברשתות הווירטואליות. אחרת לפנינו מרד חברתי של המונים שלא מוביל לשום פעולות טובות יותר של הממשלות שלהם.

ידיעות קודמות בנושא:
שיא האבטלה באיחוד האירופי
אירופה בשנת 2013 – שנת ההחלטות
האיחוד האירופי של המובטלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest