דף הבית / המשבר ופתרונו / האיחוד האירופי מתאמן על קפריסין

האיחוד האירופי מתאמן על קפריסין

דעה (מ. חזין, כלכלן): היום הגיע אליי מידע, שמדובר, בעצם, בכל החשבונות שנמצאים בבנקים של קפריסין. זה נשמע לי די הגיוני. אם הבנק מחשיב את הלקוח שלו, הוא ינסה איכשהו במהרה לסגור את פיקדונו, ולהעביר את הכספים לחשבון העו"ש.

כפי שמורה הניסיון, כיוון שלקוחות שהבנק מחשיב אותם יותר, בדרך כלל בעלי פיקדונות הכי גדולים, תחבולה כזאת עלולה הייתה לשלול משלטונות קפריסין את החלק הגדול של הכספים הצפויים להם או לאיחוד האירופי. קורית כאן רפורמת ההחרמה. האיחוד האירופי בודק את התגובה.

ככל הנראה, רפורמות ההחרמה ימשיכו להתקיים גם במדינות רציניות יותר. היום הבנקים עצמם נטשו את הרעיון של סגירת החורים בכלכלה העולמית שנוצרו בעקבות המשבר. זה ברור, שאת הכסף הפרטי שום דבר ואף אחד לא יוכל להציל. עובדתית, נאמר בפומבי, כי המשבר לא הסתיים, אלא הוא רק מתגבר, עד כדי כך, שהגיע הזמן לזרוק אל האש את המוניטין של המערכת הבנקאית.

הערה: זה כבר מובן לכולם שהמשבר רק מתגבר, שאף אחד אינו יכול להבין את טבעו, שהפחד וחוסר הוודאות שולטים על המערכת העולמית. וכך זה יימשך, עד שמנהיגי העולם לא יבינו את הצורך בתיקון האוכלוסייה, תיקון האדם, למערכת הנהגה החדשה, מערכת אינטגרלית, בדומה לטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
האיחוד האירופי על פרשת דרכים
האיחוד האירופי לא פתר את הבעיה
הפרדוקס של המצב באיחוד האירופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest