דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / האיזון הגשמי והמהות הרוחנית

האיזון הגשמי והמהות הרוחנית

שאלה: היום מתגלה בעולם המערכת הגלובלית, האינטגרלית. האם היא מציבה את האדם בפני בחירה ריאלית?

תשובתי: כן, אבל זוהי רק בחירה גשמית. האדם חייב להתחבר עם האחרים בקשר הדדי טוב, כדי להמשיך את הקיום שלו.

המערכת האינטגרלית מובילה אותנו לחיים גשמיים מאוזנים בעולם הזה, כדי שאנחנו נספק בצורה נכונה את הצרכים הבהמיים שלנו ונתעלה מעל לאגואיזם שלנו. בשלב החדש, בני האדם יצטרכו לצרוך בדיוק כמה שדרוש להם ולא יותר, ויצטרכו לשמור על גישה הגיונית מאוזנת. הם צריכים לספק את צרכיהם הנחוצים ביותר, ולהסכים שמעכשיו כל החיים שלהם הם חיים בחברה, חיים בשיתוף פעולה, בחברה מאוזנת, בצדק חברתי, בערבות הדדית. רק כך ניצור לעצמנו תנאי קיום נכונים על פני כדור הארץ. זה צריך להיות החוק הכללי המשותף עבור כל העולם.

לכן, המשימה הכלל-עולמית הראשונה שלנו, היא לספק מזון לכולם, כך שלא יישאר בעולם אף אדם רעב. לאחר מכן נעבור למשימות אחרות, למשל, לספק לכולם קורת גג, ביגוד, הסקה, תרופות וכן הלאה. כך ניצור מסגרות נורמליות לחיים הגשמיים של בני האדם.

למה זה כל כך חשוב? – מפני שהאדם חייב לבטל את האגואיזם שלו. הוא צריך לדאוג לזולת, לכל העולם. הוא צריך לקחת מעצמו ולתת לאחרים. הוא צריך להרגיש את המערכת הכללית, שבה כולנו נמצאים יחד. משמע שזוהי הרוחניות עבורו.

בתמונה הזאת חסר רק הבורא, הכוח העליון, הטבע. וכאן מגיע התור שלנו: אנחנו חייבים לתת לעולם את שיטת הקיום הגשמי, שבזכותה יזרום אליהם גם הכוח הרוחני. ואז, בפעילות שלהם, בשיתוף הפעולה ובדאגה ההדדית, בחלוקת המשאבים והסחורות, הם פתאום ירגישו משהו נוסף, כוח חדש, מהות רוחנית. וכך זה יקרה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 25.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משחק על שער אחד
אדריכלי העולם האינטגרלי
הרצון של המערכת האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest